Huurcontract

Nazanin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 20 okt 2016 19:43

Hallo.

Wij gaan binnen kort verhuizen. Via de immo heb ik gehoord dat de contract voor de appartement 9 jaat is.
Dus als wij bv binnen 5 jaar daar willen verhuizen en
Ons opzeg gaan doen moeten wij 3 manden schadevergoeding betalen ???
Is het juist? Of kunnen wij gewoon naar 3 manden opzeg vertrekken. Ik vind de nieuwe appartement heel mooi maar de contract direct op 9 jaar vind ik toch wat te lang
Aalvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 20 okt 2016 19:53

Klopt niet . Opzeg tijdens het eerste jaar huur is 3 maanden opzegvergoeding, tijdens het 2 jaar maar 2 maanden meer en tijdens het 3 jaar nog slechtes één maand. Vanaf het vierde jaar is de opzeg "gratis" De opzegperiode blijft altijd wel 3 maanden.
Lees er de huurwet even op na. http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... de-huurwet

sloeberken

#3 , 20 okt 2016 19:59

Ons opzeg gaan doen moeten wij 3 manden schadevergoeding betalen ???= Nee enkel tijdens de eerste 3 jaar.

Schadevergoeding bij opzeg
Tijdens het 1ste jaar 3 maand, het 2de jaar 2 maand, 3 jaar 1 maand schadevergoeding
Na 3 jaar kan je steeds opzeggen met een opzeg van 3 maand, zonder schadevergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Nazanin
Topic Starter

#4 , 20 okt 2016 20:01

Puhhhh dan ben ik blij bedankt voor jullie snelle antwoord:)

bosprocureur

#5 , 20 okt 2016 21:54

kleine aanvulling : de "schadevergoedingen" hierboven genoemd, worden berekend volgens het EINDE van de opzegperiode, dus als het einde van het huurcontract valt tijdens het eerste jaar is er 3 maand extra te betalen, tijdens 2ejaar 2 maand, tijdens derde jaar 1 maand, en vanaf het einde van het derde jaar niets meer (wel drie maand op voorhand opzeggen, dat blijft)

sloeberken

#6 , 20 okt 2016 23:03

kleine aanvulling : de "schadevergoedingen" hierboven genoemd, worden berekend volgens het EINDE van de opzegperiode, dus als het einde van het huurcontract valt tijdens het eerste jaar is er 3 maand extra te betalen, tijdens 2ejaar 2 maand, tijdens derde jaar 1 maand, en vanaf het einde van het derde jaar niets meer (wel drie maand op voorhand opzeggen, dat blijft)
in #2 en #3 staat ook duidelijk tijdens.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#7 , 21 okt 2016 08:39

Zjust.

Maar de aanvulling sloeg erop dat het tijdstip dat in aanmerking genomen wordt het einde van de opzeg is , en niet de datum dat hij ingediend wordt noch de datum dat hij ingaat.
Kleine maar belangrijke nuance.
Vriendelijke groet. En tussendoor ook chapeau voor de inzet van de twee posters.

Terug naar “Huren”