Weigering aanpassing raad van bestuur vzw

Sacramelech
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Weigering aanpassing raad van bestuur vzw

#1 , 18 okt 2016 16:56

Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik mijn ontslag als voorzitter van een vzw aangetekend verstuurd naar een nog actief lid van de raad van bestuur.
Ontslag was aanvaard, nieuwe voorzitter en ditto bestuur werd verkozen zoals bepaald volgens de statuten.
In mijn ontslagbrief heb ik de raad van bestuur gevraagd om de wijzigingen van maatschappelijke zetel en bestuurssamenstelling te willen overmaken via de gekende weg voor publicatie ih Staatsblad. Nu 6 maand na de aanstelling van het vernieuwde bestuur is er nog steeds geen aanpassing gebeurd in het Staatsblad. Wat zijn mijn mogelijkheden om hen tot wijziging aan te manen?

Alvast dank voor de info en hulp.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 19 okt 2016 09:54

Begin al met de huidige voorzitter per AS aan te manen tot publicatie van de wijzigingen in het staatsblad. 't Is niet omdat de bestuurders vrijwilligers zijn dat ze de verplichtingen inherent aan het runnen van een vzw niet moeten nakomen.

Het opstellen van de te publiceren tekst is de eenvoud zelf en de publicatie (na betaling) kan via het wereldwijde web ;-)

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”