Bijberoep student

Bauxiet
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bijberoep student

#1 , 05 okt 2016 17:23

Dag allemaal,

Ik ben student en heb ook een bijberoep. Nu had ik nog enkele vragen in verband met de belastingen en sociale bijdragen die ik zal moeten betalen en vooral met de drempel grenzen. Ik heb al wat opgezocht op internet maar ik word er niet veel wijzer uit, veel verschillende bedragen die ik lees en ik weet ook niet zeker of het nog recente informatie is.

Ik sta ook nog ten lasten bij mijn ouders, ze krijgen dus kindergeld. Toch ook belangrijk dat ik dit vermeld.
Ik heb een kleine onderneming met een vrijstelling van belastingen omdat mijn omzet < 25.000 euro

Zoals ik het nu begrijp:

Omzet = alles wat binnenkomt van inkomsten
Onkosten = alles wat je nodig hebt om je werk te verrichten
netto inkomst = omzet - onkosten

Personenbelasting:
vrijstelling van personenbelasting indien netto inkomst (of is dit omzet?) < 7000 euro per jaar?

Sociale bijdragen:
netto inkomst <1420 euro dan betaal je geen sociale bijdragen
1420 euro < netto inkomst < 6720 euro dan betaal je 358 euro per kwartaal

Kindergeld:
netto inkomst < 3070 euro om kindergeld te behouden

Kan iemand voor mij de recente en juiste informatie geven? Alvast bedankt voor de hulp en moeite!

Vriendelijke groeten,
Bauxiet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 07 okt 2016 10:28

1. Personenbelasting:
vrijstelling van personenbelasting indien netto inkomst (of is dit omzet?) < 7000 euro per jaar?

2. Sociale bijdragen:
netto inkomst <1420 euro dan betaal je geen sociale bijdragen
1420 euro < netto inkomst < 6720 euro dan betaal je 358 euro per kwartaal

3. Kindergeld: