Beste forumleden,
Volgende week beeindig ik mijn huur contract voor het appartement dat ik 3 jaar heb gehuurd. De opzeg is reeds gebeurd en helemaal in orde. Volgende week is het de plaatsbeschrijving + overhandiging van de sleutel aan de huurder.
Ik heb vandaag de vraag gekregen van de verhuurder om het reinigingsattest van de verwarmingsketel mee te brengen. Nu moet ik zeggen dat ik uit de lucht val. Vaag staat mij een brief voor die ik een tijd geleden ontving om deze te laten reinigen. Dit is mij volledig ontgaan en deze reiniging is dus niet uitgevoerd.
Hierin ben ik volledig in de fout daar is geen disscussie over en indien hier kosten aan verbonden zijn aanvaard ik deze ook. Het enige wat ik mij afvraag is wat de vervolgstappen zijn:
- Breng ik de verhuurder reeds op de hoogte voor de plaatsbeschrijving?
- Kan de verhuurder deze kosten van mijn waarborg afhouden of wordt dit apart gefactureerd?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Mvg Teens