#7 , 16 sep 2016 11:00
Dit is geen complexe situatie: Moeder van de vader heeft niets te willen in deze. Punt. Als de vader geen contact wenst met het kind en de moeder van het kind, en de moeder van het kind vind dit OK en wenst ook geen contact met de natuurlijke vader, dan heeft de moeder van de natuurlijke vader haar daar bij neer te leggen.
De natuurlijke vader kan wel het vaderschap opeisen, maar voor zover ik weet is het daar ondertussen veel te laat voor. Ik dacht dat een biologische vader maar één jaar tijd heeft om het vaderschap op te eisen, te rekenen vanaf het moment dat hij weet dat het kind van hem is (ik vermoed dat hij toch al langer dan één jaar weet dat hij een kind heeft)? Verder kan de moeder zich ook verzetten tegen het opeisen van het vaderschap, als dit in het belang van het kind is.
Maar de moeder van de natuurlijke vader heeft niets te willen / niets te eisen, indien zowel da natuurlijke vader als de moeder van het kind, het zo wensen... Als de moeder van de vader nog komt dreigen: zeggen dat je bij een volgende contact klacht zal neerleggen bij de politie wegens belaging.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!