Een pup van 500 euro?Je vergeet wel wat meer kosten die bij verkoop van pups komt komen kijken. Als het "netjes" gebeurd, en het zijn rashonden, ben je per pup een paar honderd euro kwijt aan vaccinaties, aanvraag stamboom, etc...
Je kan altijd de kliklijn gebruiken, natuurlijk, maar om eerlijk te zijn: iemand die de diagnose van MS gekregen heeft, dat is niet niks! De vooruitzichten voor deze persoon zien er dan echt niet zo mooi uit. Ik zie echt niet in wat jij er bij wint om die mensen hun leven nog een beetje donkerder te maken, door te gaan klikken over dit akkefietje... De RVA zal wel opvolgen of X genoeg naar werk zoekt of niet.
Als die honden niet als rashonden verkocht worden, zie ik niet in wat hier niet netjes aan is. Hoe jij uit het verhaal van de topic starter opmaakt dat de persoon het teefje bij elke loopsheid laat dekken, weet ik niet. De topic starter "denkt" veel, maar het enige "feit" is één nestje van 8 pups...Dus neen, dit is waarschijnlijk een kweker die een teefje bij elke loopsheid laat dekken.
niks netjes dus....
ALLE inkomsten, hobbyfokker, kantklosser of glasblazer, moeten in principe aangegeven worden. Die vraag werd reeds beantwoord denk ik.mijn vraag was simpel en alle bijkomende info die ik gaf was eigenlijk niet relevant: moet een hobbyfokker zijn inkomsten aangeven
Daar kan niemand echt op antwoorden. Zal allemaal afhangen van de situatie... Iemand met een ziekteuitkering die éénmalig een nestje pups verkoopt, daar gaat niemand naar kraaien. Iemand met een ziekteuitkering die een grote kennel heeft en pups aan de lopende band verkoopt, die gaat een probleem hebben. Maar tussen die twee zit veel grijs...en mag dit eigenlijk in combinatie met een ziekte-uitkering?