verdeling bij scheiding?

sarahw
Topic Starter

verdeling bij scheiding?

#1 , 05 sep 2016 09:24

Hallo,

even een vraagje want ik weet het allemaal niet meer.

Sedert juni 2015 ben ik officieel gescheiden. Nu dit jaar was er een teruggave van de belastingen van toch wel een mooi bedrag.
Daar dit over de inkomsten van 2014 gaat en wij toen nog gehuwd waren onder het wettelijk stelsel zei mijn advocaat vul die papieren voor 50/50 in.

Ik heb hier verder geen reactie meer op gekregen van de belastingsdienst uit en dan maar zelf eens gebeld.
Botweg antwoord: mevrouw, het is allemaal voor u ex hij heeft niet getekend.

Advocaat nogmaals aangesproken, moest dit betwisten, AS gestuurd naar ontvangkantoor, brief terug gekregen dat dit richting Lokeren moest, daar dan betwisting binnen gegeven krijg ik mail ah dit moet terug naar uw stad, vandaag terug mail. Mevrouw dit is allemaal voor uw ex-man... hij heeft niet getekend. Heb zo het gevoel dat ik van a naar b gestuurd word..

Kan dit zo maar als hij weigert te tekenen dat ik niets ertegen kan doen, dat hij er om het zo te zeggen mee gaat lopen?

Alvast bedankt voor een antwoord

S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 05 sep 2016 10:29

Uw man heeft blijkbaar meer gewerkt in 2014, aangezien de verdeelsleutel volgens inkomen in zijn voordeel uitkomt. Enkel als hij ook akkoord gaat met 50/50 wordt de teruggave op die manier verdeeld. Bij niet-akkoord wordt de teruggave afgehandeld door de 'rekenplichtige der geschillen'.

Zie bvb Parlementaire vraag nr. 5 van de heer Georges Gilkinet dd. 29.07.2010 http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”