collectieveschuldbemiddeling

steupje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

collectieveschuldbemiddeling

#1 , 04 sep 2016 20:56

Ik ben in collectieve schuldbemiddeling voor 7 jaar,nu ben ik reeds halverwege drie jaar half,dus nog drie jaar half te gaan....maar ik kan nu het openstaande schuld volledig afbetalen,door hulp van derden,kan ik dat of moet ik in schuldbemiddeling blijven tot de 7 jaar verlopen zijn?
Kan iemand mij een antwoord daarop geven,dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 05 sep 2016 11:48

Wat zegt uw schuldbemiddelaar? Ik zie niet in waarom u in schuldbemiddeling zou moeten blijven indien u al uw schulden op dit moment zou kunnen afbetalen. Ik ken er echter het fijne niet van, dus ik kan mogelijk verkeerd zijn, maar uw schuldbemiddelaar zou u deze antwoorden moeten kunnen geven...

Let wel, als u met "hulp van derden" die schulden afbetaalt, hebt u daarna dan geen schuld meer tov die "derden"? Of schenken zij u het geld?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#3 , 05 sep 2016 13:54

Wel opletten dat u schuld niet verdubbeld als je stopt met crs (kosten en intresten), u bemiddelaar zal en kan er niets aan verhelpen, daar je geen lening mag aangaan terwijl je in crs zit. Hij moet ook het vonnis van toelating uitvoeren.
U zal u moeten verantwoorden vanwaar dat geld plots vandaan komt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

steupje
Topic Starter

#4 , 05 sep 2016 18:41

Dank je voor jullie antwoorden op men vraag....Ik heb ondertussen al contact gehad met men schuldbemiddelaar en ja ik kan er een eind aan maken,moet wel via de rechtbank gebeuren ook...Het is geen lening of iets dat ik moet terug betalen,het is een schenking dat ik krijg,dat ik terug op eigen benen kan staan met men loon terug in mijn handen.

Franciscus

#5 , 05 sep 2016 19:14

Arbeidsrechtbank is bevoegde rechtbank.

Fons54

#6 , 05 sep 2016 21:15

Dank je voor jullie antwoorden op men vraag....Ik heb ondertussen al contact gehad met men schuldbemiddelaar en ja ik kan er een eind aan maken,moet wel via de rechtbank gebeuren ook...Het is geen lening of iets dat ik moet terug betalen,het is een schenking dat ik krijg,dat ik terug op eigen benen kan staan met men loon terug in mijn handen.

Ik raad je aan om eerst heel goed te informeren en een akkoord op papier te hebben over de som van de schuld want het kan inderdaad zijn dat de schuld ineens zeer hoog is (intresten erbij).

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”