Beste,
Eerst en vooral wil ik even zeggen dat dit niet over mij gaat maar een familielid van mij.
Dit familielid en haar ex gaan uit elkaar na ongeveer 8 jaar. Ze hebben een samenlevingscontract en ook een kind samen. Nu wil de ex partner haar allemaal regels opleggen zoals dat ze voor midden september het huis moet verlaten en haar domicilie ergens anders zetten tegen dan. Het huis waar ze wonen hebben ze samen gekocht en staat ook op de naam van hun beide. Mijn familielid is er nu achter gekomen door een gesprek dat openstond op de computer dat hij een gesprek met iemand had waar instand dat hij de sloten kan laten veranderen als hij haar domicilie laat verzetten? Dit kan hij toch allemaal niet volgens mij daar ze het huis samen gekocht hebben en dit op beide hun naam staat. Mijn familielid was wel akkoord om ergens anders te gaan wonen en dat hij in het huis zou blijven maar nu komt hij ineens met hele extreme regels af in een contraxt dat hij wilt dat ze tekent, zoals die domicilie zaak.
Mijn familielid slaapt momenteel ergens anders omdat het daar onuithoudbaar is geworden en gaat in de dag terug om bij het kind te zijn.
Mijn vraag is nu eigenlijk of hij een poot heeft om op te staan om dit allemaal te doen? En of jullie nog tips hebben hoe mijn familielid dit het beste kan oplossen?
Alvast bedankt!