huwelijkscontract scheiding van goederen met gem. goed

tommeke
Topic Starter

huwelijkscontract scheiding van goederen met gem. goed

#1 , 20 dec 2007 14:36

Hoi,

Mijn vrouw en ik staan op het punt van te scheiden. We zijn getrouwd met een huwelijkscontract met als stelsel scheiding van goederen. Er is echter wel één gemeenschappelijk goed, nl. haar huis.
Nu wil zij hier vanonder komen door te beweren dat ik met haar getrouwd ben omwille van het huis, door te beweren dat ik haar verplicht heb om dit huwelijkscontract te ondertekenen. Zo heeft ze nog allerlei acties ondernomen om mij zwart te maken bij de politiediensten en noem maar op. Zodoende heb ik nu nog meer redenen om te scheiden. De ene week is volgens haar een scheiding de enige oplossing en de andere week stelt ze huwelijkstherapie voor. Mijn vraag is nu de volgende: "Kan zij vanonder het huwelijkscontract geraken?"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 20 dec 2007 17:54

Neen, een overeenkomst bindt de partijen als een wet. tenzij ze bedrog, dwaling of geweld kan aantonen kan het contract niet worden nietigverklaard.

Het bewijs van bedrog, dwaling of geweld is een zeer moeilijk te leveren bewijs. Het feit dat ze pas na de scheiding met die verhaaltjes komt strekt u tot voordeel, de meeste rechters doorprikken dit meteen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”