Beste,
Gedurende mijn leerlingen-/studententijd heb ik enkele websites gemaakt als vriendendienst en heb er nooit veel geld aan verdiend. Ondertussen ben ik aan het werk als ontwerpingenieur (niet gerelateerd aan webdesign). Onlangs heb ik de vraag gekregen om een website te ontwerpen voor de praktijk van een psycholoog. Ik heb zeker interesse om deze website te ontwerpen, maar ik ben niet van plan om op grote schaal aan webdesign te gaan doen, dus zelfstandige worden in bijberoep zie ik niet zitten.
Nu heb ik online al een en ander gelezen over occasionele activiteiten en het bestaan van een fiscale fiche 281.50, zodat de boekhouding van psycholoog in orde is en dan moet ik hetzelfde bedrag ingeven bij diverse inkomsten waar ik dan enkel 33% belastingen op betaal (als ik het goed begrepen heb). Ik kan dit wel zien als een hobby en het heeft niets met mijn vast werk te maken, maar ik bied iets aan dat elk ander webdesignbureau ook kan bieden en ik verdien er een schoon bedrag aan. Bovendien levert de 33% belastingen mij een concurrentieel voordeel op.
Kan iemand mij dus vertellen of dit valt onder een occasionele activiteit? Zoja, is er een limiet op het bedrag dat ik mag aanrekenen?
Alvast bedankt!