teveel onkostenvergoeding ontvangen als vrijwilliger-> gevolgen voor belastingen

spurnd
Topic Starter

teveel onkostenvergoeding ontvangen als vrijwilliger-> gevolgen voor belastingen

#1 , 19 jul 2016 09:56

Beste

Ik heb vorig jaar heel wat gewerkt als vrijwilliger voor een vzw. Ik heb hier ook telkens een onkostenvergoeding voor gekregen(+- 30/dag). En in totaal rond de €2500 ontvangen vorig jaar

Nu, wist ik dat ik +-€1300 per jaar als vrijwilliger mag ontvangen, anders gaat dit bedrag belast worden. Hier heb ik ook totaal geen probleem mee, aangezien het mij meer om het werk te doen was, dan om de vergoeding. Echter merk ik nu dat ik bij mijn laatste belastingaangifte het "Deel 2" moest invullen, dat normaal voor zelfstandigen/ondernemens bedoeld is. En hiermee ben ik wat beginnen rondzoeken, en blijkbaar is het nu dus mogelijk dat ik niet enkel belast wordt op dit bedrag, maar dat ik ook aanzien wordt als zelfstandige in bijberoep.

Wat zou hier de gevolgen van kunnen zijn, buiten dat ik puur belast zou worden om deze onkostenvergoedingen?

dank voor de info

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding