Beste,
Een beetje achtergrond, ik heb op 15/12/15 mijn remmen voor mijn auto laten nakijken bij een dealer/garage omdat ik al eens kapotte schijven had door het feit dat ik te lang gewacht had met het vervangen van mijn remblokjes. Ze hebben deze nagekeken en ze zouden nog ok zijn voor 5000 KM, dit staat op de factuur die ik nog heb.
Ik moest toch op onderhoud dan dus ik heb ze toen niet laten vervangen. Ik ben toen op 21/04/16 op onderhoud geweest. Op de factuur voor dit onderhoud stond dat de remmen nog voor 10000 km ok waren. Ik ging er eigenlijk van uit dat ze vervangen waren, ik ben een leek, ik heb geen idee hoe lang nieuwe blokjes mee gaan.
Nu plotseling 3000 km later hoorde ik een schurend geluid bij het remmen en ik had inderdaad prijs. Blokjes + schijven vervangen, de auto is nu voor herstelling binnen en ik heb al een geste gekregen van 25% korting op de onderdelen, maar ik vraag me eigenlijk af of dit zomaar kan?
Ik vraag me dus af of ik hier iets mee kan? Want het verschil tussen nieuwe remschijven plus blokjs en enkel remblokjes is erg groot terwijl ik er in mijn ogen alles aan gedaan heb om dit te voorkomen.