Gedeeltelijke huuropzeg

Kwiebelke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gedeeltelijke huuropzeg

#1 , 07 jul 2016 15:19

Ik ben onlangs met mijn partner uit elkaar gegaan en ben uit het appartement weggegaan. Echter hebben wij 2 jaar geleden samen het huurcontract getekend en graag zou ik mijn naam willen laten verwijderen van het contract. Hoe moet ik dit doen? De huisbaas is reeds op de hoogte dat ik uit het appartement ben weggetrokken en vermeldde me dat ik borg sta voor mijn ex-partner. Tenzij ik iemand anders vind die borg voor hem wil zijn. Kan iemand me hierbij helpen wat ik juist moet doen om mijn deel van het contract op te zeggen. Mijn ex-partner blijft echter in het appartement wonen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2016 15:57

U moet uit contract en uit borg geschreven worden en daar kunnen enkel de verhuurder en de ex-partner over beslissen of ze dat willen.
Indien een van beide niet wil zal u naar de vrederechter moeten gaan om contract wederzijds te laten ontbinden en dan kan de verhuurder en uw ex een nieuw contract en waarborg overeenkomen of niet.

Reclame

Terug naar “Huren”