Sociale lening voor app. 2de aankoop.

Spritkse
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Sociale lening voor app. 2de aankoop.

#1 , 07 jul 2016 12:37

Hallo,

Ik heb in der tijd bij het Vlaams Woningfonds een lening genomen voor mijn appartement.
Nu heb ik samen met mijn vriendin een huis gekocht (of toch al bijna :)).
Ik wil mijn appartement verkopen, maar dit gebeurt natuurlijk niet zo snel.
De vraag is nu, wat zijn de eventuele sancties als ik het appartement nog niet verkocht krijg? Want dan heb ik een tweede woning.
Ik heb zelf al gebeld naar het Woningfonds voor informatie maar die konden precies geen antwoord geven. Tenzij ik de nieuwe lening bij hun pak, maar daar verdienen we nu teveel voor.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Mvg,
Kevin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Spritkse
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2016 12:38

Nog even dit:

Het VWF heeft wel voorgesteld om mijn lening van het appartement over te zetten naar een bank. Maar dan moet ik €5000 kosten betalen voor de herfinanciering.

thomas_v

#3 , 22 aug 2016 10:06

Kom overeen met de verkopers van het nieuwe huis dat je hen huur betaalt tot dat de akte kan verlijden van het appartement. Zullen wel even dure maanden worden maar wel goedkoper dan die 5000 euro.

En intussen kan je wel al rustig verhuizen.

Reclame

Sirkii

#4 , 22 aug 2016 15:37

Kom overeen met de verkopers van het nieuwe huis dat je hen huur betaalt tot dat de akte kan verlijden van het appartement. Zullen wel even dure maanden worden maar wel goedkoper dan die 5000 euro.

En intussen kan je wel al rustig verhuizen.
Verkoper zal eens lachen met zo'n voorstel na ondertekening van de compromis waarin je betaling bij akte beloofde maar je weet natuurlijk nooit ;-)

Voor zover ik weet moet de voorwaarde "enige woning" slechts vervuld zijn bij het aangaan van de lening en maken ze er geen probleem van dat je achteraf een woning bijkoopt. Dus gewoon de twee leningen betalen tot het appartement verkocht is en dan het openstaande saldo terugbetalen aan de sociale leningsmaatschappij.

Terug naar “Kopen”