Schade na werken in opdracht van verhuurder

G1504
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schade na werken in opdracht van verhuurder

#1 , 02 jul 2016 10:18

Beste,

Ik huur al jaren dezelfde (sociale) woning. Sinds ongeveer drie jaar heeft onze huurmaatschappij (gelukkig) beslist om werken te verbetering van al haar woningen uit te voeren. Enkele jaren terug ging het om het plaatsen van nieuwe ramen, en recentelijk is de isolatie van dak en muren aangepakt en werden er nieuwe deuren en garagepoorten geplaatst.

Voor deze werken werd nooit echt toestemming gevraagd, maar het lijkt me duidelijk dat ik als huurder ook geen bezwaar heb gemaakt tegen werken die de woning aanzienlijk verbeteren.

Het meest recente onderdeel van deze werken baart me echter iets meer zorgen. De woningen zijn gebouwd in blokken van 4. De huurmaatschappij heeft nu beslist dat een deel van de omheining/het hekwerk aan de achterzijde van de woningen vervangen dient te worden door een muur. Vermoedelijk heeft het plaatsen van die muur te maken met werken die in de toekomst nog zullen volgen (namelijk het plaatsen van een trap aan de achterzijde van het huis), maar dat is me niet helemaal duidelijk.

Om uiteindelijk tot mijn vraag te komen:
Tijdens het plaatsen van deze muur werd uiteraard het hekwerk/de omheining dat/die voor de afsluiting tussen de verschillende tuinen zorgt deels afgebroken. Wie is er verantwoordelijk voor het opnieuw, degelijk afsluiten van de tuin? Gezien er op dit moment dus een opening is tussen het einde van de muur en het begin van de niet beschadigde (reeds bestaande) afsluiting.

Graag jullie input?

(sorry als dit reeds ergens anders besproken word op dit forum, ik vond het niet direct terug)

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”