Overname contract geweigerd wegens overlijden huurder

Arnold87
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overname contract geweigerd wegens overlijden huurder

#1 , 23 jun 2016 16:55

Als verhuurder zette ik het energiecontract van Luminus op 03/05/2016 voor 1 dag op mijn naam.
Vanaf 04/03 werd het contract op naam van mijn nieuwe huurder gezet. Ik verstuurde dit contract meteen naar Luminus.
Helaas is de huurder sinds enkele dagen overleden.
Vandaag, 7 weken later behandeld Luminus deze contracten en meldden zij mij dat het overnamecontract naar de nieuwe huurder geweigerd wordt omdat deze overleden is en zij hierdoor finacieël moeite kunnen hebben om hun facturen te innen.

Nu is mijn vraag of Luminus zomaar het overnamecontract kan weigeren en op mijn naam kan laten staan terwijl er zwart op wit een overnamecontract werd opgemaakt met weliswaar de intussen overleden huurder?

Ik veronderstel dat Luminus toch wel vaker klanten heeft dat komen te overlijden en deze bedragen toch ook via de erfenis moeten teruggevorderd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 23 jun 2016 19:18

Inderdaad, contract is wanneer verhuurder en huurder de overname getekend hebben legaal overgezet.
Dat huurder daarna overlijd heeft geen belaang. Het zijn de erfgenamen die contracten (huur en nuts) moeten opzeggen.

Arnold87
Topic Starter

#3 , 23 jun 2016 21:28

Luminus weigert om het energiecontract van de reeds overleden huurder over te nemen. Het energie-overnamecontract werd weken geleden opgesteld en aan Luminus bezorgd. Vandaag pas behandelen zij deze aanvraag en weigeren zij het overname energiecontract omdat de huurder enkele dagen geleden overleden is.
Dit heeft niets te maken met het huurcontract.

Reclame

Terug naar “Huren”