Ik zit met een ingewikkelde kwestie . Ik ben gescheiden maar bezit nog twee woningen met mijn ex man
Eentje in Zonhoven waar hij woont en eentje in Alken waar ik woon
Het huis in Alken staat te koop en daar is een overbrugging op die in september afloopt
We hebben in 2009 geleend voor een huis in 2012 hebben we nog een kleinere lening bijgenomen om het huis in Zonhoven te kopen
Dus in totaal 2 leningen
Ik betaal iedere maand de helft van deze twee leningen en mijn ex betaald de andere helft
Ik woon dus eigenlijk gratis in Alken want er is een overbrugging op
Als in september de woning niet verkocht is in Alken slaat de bank de woning aan en gaat deze zelf verkopen wss met restschuld die ik ga moeten lenen en ga ik een andere woning moeten huren ikben alleenstaande en werk 3/4 de
Nu wilt mijn ex de woning in Zonhoven zelf kopen ik zou dan vanaf volgende maand niet meer moeten betalen aan de lening en hij zou binnen het jaar het huis zelf kopen aan 169000 euro dit is ookongeveer het bedrag wat nog open staat bij de bank
Hij zou mij ook niets uitbetalen van mijn deel van de woning daar ik de lening niet meer hoef te betalen
Dit alles wil hij via de notaris op papier zetten
Doe ik er goed aan om hier op in te gaan en kan dit zomaar allemaal?
En als ik uit het huis moet in Alken en hij blijft in de woning in Zonhoven wonen moet hij mij dan geen huur betalen?