Dagwinkel gekocht, wat nu?

nazmul
Topic Starter

Dagwinkel gekocht, wat nu?

#1 , 06 jun 2016 08:25

Mijn partner heb een voeding dagwinkel gekocht, wij zijn helemaal nieuw in dit zak. Hoe kan ik verder gaan met het volgende stap:

1 - blauw toelating papier hangen voor het winkel. Waar krijg je dit?

2 - advertentie plaatsen boven het winkel met light (zo als bij apotheek). Waar moet ik dit permissie aanvragen?

Hoogachtende

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jun 2016 09:03

A. zie www.favv.be
B. Normaal gezien bij je gemeente, meestal op een "dienst economie". Geen zekerheid dat je het kan krijgen.

LeenW

#3 , 06 jun 2016 10:24

Zo'n lichtbox op de gevel, is dat niet ineens via bouwvergunning?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2016 10:27

In je curssus bedrijfsbeheer is dit uitgebreid aan bod geweest, als je dit niet weet neem dan zeker een boekhouder onder de arm.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat

#5 , 06 jun 2016 10:47

In je curssus bedrijfsbeheer is dit uitgebreid aan bod geweest, als je dit niet weet neem dan zeker een boekhouder onder de arm.
Ik kan, na het gevolgd hebben van 2 cursussen bedrijfsbeheer en in het bezit te zijn van 2 attesten die dit staven, bevestigen dat dit niet klopt.
De materie die TS vraagt, komt niet aan het bod in bedrijfsbeheer, terwijl dit in feite wel zou moeten...

denlowie

#6 , 06 jun 2016 11:00

Ik kan, na het gevolgd hebben van 2 cursussen bedrijfsbeheer en in het bezit te zijn van 2 attesten die dit staven, bevestigen dat dit niet klopt.
De materie die TS vraagt, komt niet aan het bod in bedrijfsbeheer, terwijl dit in feite wel zou moeten...

Dit kan zijn , de cursussen verschillen wel eens, het is daarom dat zeker het beste dat men naar een boekhouder gaat voor zulke zaken.

Cursus bedrijfsbeheer kan werkelijk veel verschillen, vandaar dat personen die de patroonsopleiding gedaan hebben toch een pak voordeel hebben !

WP002

#7 , 06 jun 2016 16:53

Ondernemingsloket?

Franciscus

#8 , 06 jun 2016 17:27

Lichtreclame zo wie zo gemeentelijke toelating om niet te zeggen belasting op lichtreclame.
Tevens dikwijls een onderscheid tussen naam van de firma en reclame voor producten.
Dus zeker bij gemeente.
favv
ondernemingsloket.

denlowie

#9 , 06 jun 2016 19:07

onderneming loket heeft niks met licht reclames te zien, dit is voor de gemeente

WP002

#10 , 07 jun 2016 16:13

onderneming loket heeft niks met licht reclames te zien, dit is voor de gemeente
Mijn antwoord ging ook niet specifiek alleen over de lichtreclame... ik meen uit de openingspost te kunnen opmaken dat TS een zaak heeft overgenomen zonder goed te weten aan wat hij/zij begon. Ondernemingsloket kan in dat geval een schat aan informatie opleveren.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”