Klein beschrijf

Merel
Topic Starter

Klein beschrijf

#1 , 05 dec 2007 14:32

Situatie:

Heb paar maanden geleden een huis gekocht. Heb van de korting mogen genieten van Klein beschrijf. Dus eigenlijk moet ik binnen de 3 jaar en gedruende 3 jaren in dat huis zelf wonen. Zo niet moet ik groot beschrijf betalen.

Maar mijn vraag is:
Kan ik ook pas over bijvoorbeeld 1.5 jaar in da huis en dus ook 3 jaar aan een stuk. Of is de regeleing dat ik er direct in moet trekken?

Plan:
Ik wil eigenlijk eerst dat huis 1 jaar verhuren en dan pas der zelf in gaan.
Zou dat voor mij negatieve gevolgen hebben?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984

#2 , 05 dec 2007 14:38

Situatie:

Heb paar maanden geleden een huis gekocht. Heb van de korting mogen genieten van Klein beschrijf. Dus eigenlijk moet ik binnen de 3 jaar en gedruende 3 jaren in dat huis zelf wonen. Zo niet moet ik groot beschrijf betalen.

Maar mijn vraag is:
Kan ik ook pas over bijvoorbeeld 1.5 jaar in da huis en dus ook 3 jaar aan een stuk. Of is de regeleing dat ik er direct in moet trekken?

Plan:
Ik wil eigenlijk eerst dat huis 1 jaar verhuren en dan pas der zelf in gaan.
Zou dat voor mij negatieve gevolgen hebben?

Groeten
zeg je het antwoord zelf al niet:
"Dus eigenlijk moet ik binnen de 3 jaar en gedruende 3 jaren in dat huis zelf wonen"

als dit klopt, dan betekent dit dat je binnen 3 jaar er in moet.. dus 1 jaar verhuren en dan er in trekken mag, 2 jaar verhuren ook,maar na afloop van dat 2de jaar verhuur,moet je er zelf in trekken aangezien dan het 3de jaar begint..

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2007 16:17

U heeft 2 jaar 11 maanden en 30 dagen de tijd vanaf de datum van de authentieke akte om uw inschrijving te nemen in de bevolkingsregisters op het adres van het aangekochte goed.

U moet dit namelijk doen "binnen een termijn van drie jaar".

scorpioen

Reclame

Terug naar “Kopen”