Dag allemaal,
Ik overweeg om te scheiden. Daar is niet licht over gegaan en al meermaals besproken met de partner, die overigens niets te verwijten valt. We zijn uit elkaar gegroeid na al heel lang samen maar nog geen 4 jaar getrouwd. Vroeger waren we waarschijnlijk allebei halve hippies. Maar ondertussen heb ik na vele jaren avondonderwijs 2 bloeiende zaken opgebouwd terwijl mijn vrouw na 4 jaar stempelen geschorst is omdat ze niet inging op de uitnodiging van de RVA. Dit illustreert goed onze huidige verschillen in levensvisie, waaruit erg veel frustratie voortkomt, langs beide kanten.
We zijn getrouwd met scheiding van goederen (ik zag toen de bui al een beetje hangen). De woning waar we wonen is van mij (onze gezinswoning), mijn vrouw heeft een blokje met 3 appartementen dat ik 6 jaar geleden voor haar renoveerde en waarvan binnenkort 1 huurder weggaat.
Ik las dat je 6 maanden apart moet wonen om te scheiden op basis van feitelijk gescheiden.
Ik zit er niets mee in om voorlopig iets anders te huren, maar mijn beide zaken bevinden zich ook in mijn woning. Het zou dus nogal raar zijn om dan dagelijks terug met elkander geconfronteerd te worden. Bovendien komen er behoorlijk wat klanten buiten de kantooruren wat het niet makkelijker maakt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het best aanpak?
We hebben 1 zoontje, waarvoor we allebei het beste willen, maar hiervoor samenblijven zit er helaas niet in...