Wat is de wettelijke weg om je geleende geld terug te krijgen

Davy1976
Topic Starter

Wat is de wettelijke weg om je geleende geld terug te krijgen

#1 , 08 mei 2016 14:49

Hallo allemaal,

ik heb vorig jaar iemand geld geleend en de eerste maanden betaalde ze mooi terug maar nu staat ze al 5 maanden achter.
Alles staat op papier, is door haar en mij ondertekend en alles is mooi vastgelegd zoals betalingstermijnen en bedragen.

Nu heb ik haar al verschillende keren aangesproken op het feit dat ze achter staat en ook al verschillende brieven gestuurd maar tot op heden zonder succes.
Ik heb dan maar beslist om het via juridische weg terug te vorderen maar weet niet 100% zeker hoe ik dit moet aanpakken om geen fouten te maken.
Tot op heden is het steeds via mail, gewone briefwisseling en via telefoon gevraagd om te betalen, nog niet aangetekend dus ik veronderstel dat ik dat ook nog eerst moet doen....?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 mei 2016 15:26

Inderdaad moet je haar eerst in gebreke stellen met een AS. Volgende stap is via een gerechtelijke procedure, welke rechtbank bevoegd is hangt af van de som.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”