Hallo,
ik wil voor de eerste keer een huis kopen, ik heb een bod gedaan bij het immo kantoor. Ze hebben mij een vast bod laten ondertekenen met onrealistische deadlines, hoewel ik daar vragen bij had. In dit vast bod staat dat ik binnen de 14 dagen een negatief of positief advies moet kunnen voorleggen van de bank, dat ik binnen de 5 dagen na aanvaarding van de verkoper een voorschot moet betalen, en dat ik binnen de 14 dagen een verkoopsbeloft moet ondertekenen, op straffe van een schadevergoeding van 10% van de aankoopprijs.
Mijn aanbod is aanvaard, mijn kredietaanvraag is naar de hoodfzetel van de bank gestuurd en ik heb het voorschot betaald. Ik wil dus echt doorgaan met die koop. Het immokantoor wil mij nu binnen de kortste termijn een verkoopsbelofte laten ondertekenen, dat moet binnen de 14 dagen volgens het bod dat ik ondertekend heb. Maar mijn bank kan mijn dossier onmogelijk rond krijgen binnen dit termijn.
21 werkdagen is volgens de bank een standaard termijn, het immo zegt iets anders.
Wat moet ik nu doen? en wat zijn mijn rechten?
danku !