alimentatie stopzetten

zonneke_me
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

alimentatie stopzetten

#1 , 29 apr 2016 15:24

Volgens uitspraak van jeugdrechtbank betaal ik alimentatie voor mijn 2 kinderen. Niettegenstaande het vonnis een weekendverblijf aan mij toekende, werd dit door mijn ex nooit uitgevoerd. De informatieplicht wordt eveneens steeds flagrant genegeerd, ik krijg enkel rekeningen voor de buitengewone kosten toegestuurd. Bij niet akkoord van buitengewone kosten, wordt zonder pardon telkens een deurwaarder gevorderd om de betaling af te dwingen.
Via via vernam ik kortelings dat mijn meerderjarige zoon zijn studies beëindigd had en zou starten met werken.
Na mijn ex hiermee te hebben geconfronteerd, kreeg ik de bevestiging via mail dat mijn zoon gestopt is met zijn studies en volgende maand start met werken. Mijn ex vermelde eveneens in zijn mail dat ik vanaf volgende maand geen alimentatie meer hoef te betalen voor mijn zoon.
Het vonnis van jeugdrechtbank vermeld enkel een startdatum voor de uitvoering van alimentatie maar vermeld niet wanneer de plicht tot het betalen van de alimentatie stopt.
De wetgeving stelt dat alimentatie voor kinderen verschuldigd is totdat de kinderen zelf in hun onderhoud kunnen voorzien.
Kan ik, nu ik op papier heb van mijn ex dat mijn zoon start met werken en ik geen alimentatie meer hoef te betalen, dit daadwerkelijk zomaar stopzetten zonder risico van een (zoveelste) deurwaarder aan mijn deur te krijgen? Of dien ik hiervoor alweer een procedure op te starten? Zo ja, welke rechtbank is bevoegd? Familierechtbank of vredegerecht? Kan dit zonder advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2016 16:41

U mag stoppen met betalen voor uw zoon. U moet daarvoor geen procedure voor de rechtbank voeren. U hebt immers het akkoord van uw ex.

jake

#3 , 29 apr 2016 17:12

Hou die betreffende mail best wel goed bij.
Mvg

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”