mijn beste maat heeft momenteel een lening op zijn huis lopen en die is hij braaf aan het afbetalen,
nu is zijn vader overleden en nu heeft hij per ongeluk de erfenis aanvaard en heeft hij dus de schulden van zijn vader op zich genomen...

(zijn vader was zelfstandige die te snel groot werd en klanten ''konden'' niet betalen)
nu heeft hij bovenop zijn lening er nog eens 150 000 euro schulden bij hij weet nu al dat hij zijn huis zal verliezen en zit met het handen in het haar en momenteel wil hij iets zeer drastisch doen en verhuizen naar Brazilië omdat hij denkt dat hij daar van 0 opnieuw zou kunnen beginnen,en dat ze daar niet aan zijn geld kunnen komen, ik probeer hem dit uit het hooft te praten of heeft hij wel gelijk. maar voor mij maakt dit niet uit ik wil hem hier houden en eventueel helpen waar kan
dus mijn vragen:
1:kan hem dit lukken ?
2:als hij dit doet zit hij dan zwaarder in de problemen omdat ze hem daar wel vinden?
3: moest het mislukken zijn plan kan hij dan terug komen om toch te proberen te betalen?
4: wat kan ik doen om hem te helpen ? (onderdak geven zodat hij geen huur moete betalen of zoude ze mijn spullen dan aanslaan ?)
5:hebben jullie nog tips om hem tegen te houden ?
met vriendelijke groeten
Dennis