beëindiging van de AO wegens medische overmacht

Barbera
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

beëindiging van de AO wegens medische overmacht

#1 , 22 apr 2016 21:01

Is men verplicht de naam de behandelende geneesheer te vermelden?
Valt dit niet onder medisch beroepsgeheim?
Indien de adviserende geneesheer, reeds zijn akkoord gegeven heeft, voor medische overmacht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 22 apr 2016 21:37

1) gelieve geen topics te kapen van anderen, ik heb het nu gesplitst.
2) je bent nooit verplicht de naam van de behandelende geneesheer te laten weten.
3) een adviserend geneesheer kan niet veel doen, gaat het niet over een arbeidsgeneesheer (van de werkgever)? Heb je een document reeds gekregen van hem, wat staat daarin?

Barbera
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2016 07:04

Mijn excuses.
Het is inderdaad niet de adviserende geneesheer, maar de Arbeidsgeneesheer/bedrijfsarts
Die de medische overmacht bevestigt.
In het document, die de Arbeidsgeneesheer/bedrijfsarts heeft opgemaakt, Daarbij staat de naam van de behandelende geneesheer niet vermeld.
Maar men vraagt wel de naam van de behandelende geneesheer te vermelden, in de overeenkomst,die ontslag wegens medische overmacht bevestigd en die zowel WG en WN dienen te ondertekenen.
Dit is toch niet verplicht dit mee te delen?

Reclame

JPV

#4 , 23 apr 2016 08:35

Niet verplicht nee, al zie ik geen reden om het niet te doen. Werkgever moet echter ook geen beëindiging van de arbeidsovereenkomst tekenen (al kan hij verzekeringstechnisch wel in de problemen komen).

Terug naar “Werkloosheid”