Ontslag geven en even time out.

hblynntje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven en even time out.

#1 , 15 apr 2016 11:38

Beste

Op mijn huidig werk voel ik me niet goed meer in mijn vel, de interesse neemt steeds meer en meer af,...
Ik ben opzoek gegaan naar nieuw werk en ik mag bij mijn vorige werkgever terug aan de slag.. Pas over enkele maanden.
Omdat ik mentaal de druk niet meer aankan en mijn relatie er ook onder leidt zou ik graag nu mijn ontslag geven, opzeg doen en enige tijd terug rust willen vinden tot aan mijn nieuwe job.
Kan dit? Of zijn hier sancties aan verbonden? Of waar moet ik rekening mee houden?
Lees: ik ben niet van plan om uitkeringen aan te vragen of om te profiteren van de staat. Ik zou enkel een paar weken het hoofd terug leeg willen maken voor ik aan mijn nieuwe uitdaging begin.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 15 apr 2016 11:47

Tuurlijk kan dit... Ieder mens is vrij om te doen en te laten wat hij wil.

Dien uw ontslag in en doe uw opzeg.

Blijf dan gewoon thuis tot u aan de slag kan bij uw nieuwe job.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2016 11:59

Als het vast staat dat u terug bij uw vorige werkgever kan beginnen binnen enkele maanden en u voor de tussenliggende maanden geen uitkering aanvraagt, kan dit perfect. Indien u zelf ontslag geeft, hebt u normaal gezien geen recht op een werkloosheidsuitkering, maar aangezien u deze toch niet wenst, zie ik geen enkel probleem, verder. Wees wel zeker dat u na die paar maanden zeker terug aan de slag kan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”