HERZIENING HUURCONTRACT GEMEUBELD

R.VANHUIS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

HERZIENING HUURCONTRACT GEMEUBELD

#1 , 03 apr 2016 11:05

Na het overlijden van mijn echtgenoot besloot ik van de hoofdstad naar het platteland te verhuizen. Ik koos voor een gemeubeld appartement om een nieuwe start te kunnen maken. Al vrij snel kwam ik tot de vaststelling dat de meubelen die voorradig waren op vele gebieden de plank missloegen. Hun uitzicht, slijtage en noem maar op werden voor een 'kunstig' persoon als mezelf, een regelrechte 'doorn in het oog'. Geleidelijk aan begon ik alles te vervangen en opnieuw naar eigen smaak in te richten. Ook de badkamer gaf ik op eigen kosten een volledig nieuw en modern jasje waardoor het appartement een flinke meerwaarde kreeg. De laatste inrichting hield ook in dat alle aanwezige meubelen en kunst mij toe behoren. Alles koos en betaalde ik zelf. (Best wel een flinke hap uit mijn budget maar helemaal naar eigen smaak en inzicht) Even in de marge vermelden dat de eigenares hier niets op tegen had. Me nooit zei dat het appartement door haar gemeubeld moet blijven.

Ondertussen is het alweer meer dan 2 maanden volledig door mij gemeubeld maar de eigenares weigert een herziening van het contract. Ik moet 40% minder huur betalen volgens het opgestelde contract (Gebaseerd op roerend en onroerend) Tevens klopt ook de door mij gegeven waarborg niet langer en ook hier zou ik geld moeten terugkrijgen. Dit is niet om het haar lastig te maken maar omdat het mijn recht als huurder is. Het hoeft geen betoog dat zij nu haar fiscaal voordeel verliest nu het niet langer gemeubeld is. Ik blijf haar om een vernieuwd contract vragen en betaal ondertussen steeds op tijd nog de oude huur maar begin het beu te worden. Een advocaat is duur en zeker voor iets wat zo eenvoudig is. Ik heb mijn rechten als huurder. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het beste aanpak ? (Het contract is volgens het 3.6.9. waarvan reeds 2 jaar zijn verlopen en ik vrees dat ze me eind termijn dan ook mijn vooropzeg zal geven nu ik voor mijn rechten op kom) Ik stel een antwoord meer dan op prijs want dit is mij ziek aan het maken. Van harte !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 apr 2016 12:02

Wat staat er juist vermeld in u huurcontract, een nieuw huurcontract eisen is onmogelijk.
U verhuurder kan enkel opzeggen voor eigen bewoning of door betalen van een verbrekingsvergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2016 12:26

Is er een PB en inventaris van de inhoud? Indien ja, kan verhuurster u vragen dat alles terug in de oorspronkelijke staat wordt hersteld. Hopelijk heb je de oude meubels bijgehouden zodat ze terug kunnen geplaatst worden. Anders zullen uw nieuw aangekochte meubels moeten blijven staat bij het verlaten van het appartement, voor zover verhuurster ze wil aanvaarden.

Reclame

Terug naar “Huren”