Er zijn idd. blijkbaar nog mensen die er geen bal van verstaan hoedat een dier, en hier specifiek een kat, in elkaar zit. Buiten zeer zeldzame uitzonderingen is dat idd. niet goed voor een kat en dienen de eigenaars minder aan zichzelf te denken maar eerder wat best is voor het dier. Ik vind het dan ook spijtig genoeg puur egoisme van de 2 eigenaars.Inderdaad geen kattenforum, maar dit soort verblijfsregeling is voor een kat zeer zware stress. Daar komen zelfs gedragsproblemen van. zoek maar eens op op een dierenforum. Kies voor het welzijn van het dier. Laat het bij de ex en schaf jullie zelf een nieuw huisdier aan.
De kat is het ondervind er geen enkele hinder van. Ik zelf heb al twee katten, en ze komen overeen. We willen geen andere kat aankopen want zijn er aan gehecht. De kat kan ook uitrusten als hij bij ons is want krijgt stress bij de ex omdat ze een hond hebben. Naar mijn gevoel word er niet echt naar de kat omgekeken en de verzorging laat ook te wensen over. Daarom zou ik graag weten of mijn vriend er meer over te zeggen heeft. Hij durft nu namelijk niets zeggen dat ze op haar naam staat en hij bang is dat ze hem afneemt.Off-topic:
Dan heb ik wel zo'n uitzondering katten ...
Tijdens de week zijn ze bij mijn ouders (waar ik ook werk), en tijdens het weekend zijn ze bij mij thuis ...
Moet wel zeggen dat ze dit regime al sinds ze kitten zijn kennen en dat ze beide huizen en huishoudens kennen (en daar evengoed misbruik van maken, wetende wat ze in elk huis mogen doen).
Ze hebben er ook geen probleem mee om in hun reismandje in de auto te zitten en dergelijke (ook omdat ze dat al sinds het begin gewoon zijn).
Bij vakanties gaan ze overigens naar de cat-sitter thuis, maar deze dame kennen ze ook al sinds ze kitten zijn en ze komen daar ook al sinds ze kitten zijn over de vloer...
On-topic:
Ik deel echter wel de mening van het forum, om de confrontatie met de ex ook uit de weg te gaan, alsook dat de kat het niet 'gewoon' is om telkens van locatie te wijzigen, neem samen een nieuwe kat ... En kom desnoods overeen dat je 'opvang' bij vakantie wilt doen voor de andere kat of indien de ex er niet meer voor wil/kan zorgen.
Bedankt voor je reactie, ze hebben hem samen gekocht. Mijn vriend heeft hem betaald en zij heeft de helft terugbetaald. Het zijn de papieren van de kat (zijn chip) die op haar naam staan.Wat bedoel je in feite dat de kat "op de naam van de ex is gezet": staat haar naam op het verkoopscontract? Dan is de kat juridisch van haar en beslist ze wat ze wel of niet doet met haar bezit. Helaas kan je vriend er bitter weinig tegen inbrengen. De "omgangsregeling" die ze hem toestaat kan hij enkel accepteren. Ze kan het ook compleet weigeren. Het papier dat ze samen ondertekend hebben is een afspraak, maar geen afdwingbare zaak.