Bijzondere kost ?

denevda
Topic Starter

Bijzondere kost ?

#1 , 26 feb 2016 09:28

Mijn zoon wil tijdens de vakantie een cursus "animator worden" volgen. Valt dit onder de bijzondere kosten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 02 mar 2016 17:33

Dat is moeilijk, is het voor latere beroepsdoeleinden, vb. jeugdwerk ofzo... Of gewoon om zijn tijd op te vullen?
Denk je deze eerder samen met je ex-partner overlegd, over hoe je de betaling hier van ziet.

denevda
Topic Starter

#3 , 03 mar 2016 15:12

Het is niet zozeer voor latere beroepsdoeleinden, alhoewel me dat wel eens plus lijkt bij het zoeken naar een eerste job.
Hij wil zich tijdens de vakantie eerder nuttig maken door begeleider te zijn bij de speelpleinwerking.
Ik hoef in feite geen overleg te plegen met mijn ex-partner, aangezien ik exclusief ouderlijk gezag heb.

Reclame

Adriana

#4 , 03 mar 2016 18:21

Het is niet omdat je geen overleg moet plegen dat je alles mag doorfactureren als bijzondere kost.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 mar 2016 18:29

Lijkt mij niet zomaar een bijzondere kost te zijn i.v.m. de opvoeding. Anderen moeten niet worden gedwongen de gevolgen van uw liberaliteit te dragen. Indien u op die manier redeneert riskeert u snel voor de familierechtbank te staan en een vonnis te krijgen waarin exhaustief staat opgesomd wat bijzondere kosten zijn en dat deze -behalve de medische- in overleg moeten beslist worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jokertje

#6 , 04 mar 2016 14:50

Hangt af van gemeente,je kan een deel van het cursusgeld bij sommige gemeenten terug krijgen,met bewijs van deelname,eens opzoeken!!
Als het zelfs meerdaagse is ook eventueel ziekenbond,als het bedrag nog niet gespendeerd is.

NotHappy

#7 , 04 mar 2016 17:49

Ik heb dezelfde vraag gehad van mijn ex-man. Hij besliste er zelf over om de cursus te betalen en vroeg geen toelating aan mij. Vervolgens vroeg hij me te betalen en ik heb geweigerd wegens geen voorafgaande goedkeuring. De eigenlijk bedoeling was om kind weg te houden en de vakantietijd te vullen zodat kinderen niet naar mij kunnen komen ...

In het verzoekschrift vraag ik dan maar een strenge oplijsting van buitengewone onkosten.

Terug naar “Echtscheiding”