Nalatigheid werkgever

Mnlghtcrstlshn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nalatigheid werkgever

#1 , 24 feb 2016 12:11

Beste,

Ik ben nieuw op dit forum en wist dus ook niet goed waar dit onderwerp best te plaatsen.
Als dit niet op de juiste plaats is, mag je gerust aangeven waar ik het best wel plaats.

Laat ik kort beginnen met de situatie te schetsen:

Ik ben werknemer bij een KMO in Lokeren. Ik werk hier sinds 5 januari 2015 en ben heel tevreden over mijn job en over de waardering die ik daarbij voel. We hebben echter een heel chaotische werkgever waarvan de recente handelingen een aantal frustraties oproepen.

Contractueel werd bij het begin vastgelegd dat er een aantal voordelen in natura zouden komen na een proefperiode van 6 maanden. Allemaal goed en wel, ik werk hier momenteel 1 jaar en bijna 2 maanden maar er is nog steeds geen schot in de zaak gekomen wat betreft die contractueel vastgelegde voordelen in natura.
Het gaat hier over hospitalisatieverzekering, gsm-abonnement en internet@home-abonnement.
Hospitalisatieverzekering werd nu deels in orde gebracht na een aantal keer uitdrukkelijk te herhalen dat dit zo snel mogelijk in orde moet komen...
Ik zeg wel deels, want met de zaakvoerder hier weet je nooit.

Gsm-abonnement werd nog steeds niet in orde gebracht, voor een aantal van de werknemers.
We zijn een heel flexibel en meegaand team en kunnen gerust wel begrip uitbrengen voor een zaakvoerder die met heel veel zaken bezig is en dus niet altijd tijd kan maken om hier werk van te maken. Waar ik persoonlijk geen begrip voor kan hebben is het feit dat hier een halve maand geleden een nieuwe werknemer is gestart en die persoon onmiddellijk bij begin van zijn arbeidsperiode aangesloten wordt op het gsm-abonnement, hospitalisatieverzekering en dergelijke. Dit zorgt voor heel wat spanningen en frustraties bij een aantal werknemers.

Ik zou hier dan ook graag op reageren naar mijn werkgever toe maar wil op zijn minst goed voorbereid zijn. Vandaar dat ik een aantal vraagjes heb:

Is hier sprake van contractbreuk door nalatigheid van de werkgever?
Kan ik de zeven maanden die nog niet in orde werden gemaakt opeisen met terugwerkende kracht?

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Ik zit er enorm mee verveeld.
Met vriendelijke groeten,
Mnlghtcrstlshn

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding