Brief deurwaarder

EVP
Topic Starter
Berichten: 93

Brief deurwaarder

#1 , 24 feb 2016 11:19

Hoi,



ik kreeg onlangs de melding dat ik nog openstaande facturen had bij eandis (periode 06/13 tot 08/14) op een oud adres waar ik huurde.
Dit zou niet kunnen want ik ben verhuisd op 19/01/2013. Ik heb dit gemeld bij eandis via e-mail met de volgende documenten in bijlage.
* een e-mail die ik heb gestuurd naar mijn toenmalige energieleverancier ( luminus ) met de melding van het stopzetten van het contract, de meterstanden en de vraag voor de bevestiging van ontvangst en de vraag indien er nog andere stappen moesten ondernomen worden dat ze mij via e-mail konden verwittigen
*een e-mail van luminus met de bevestiging van ontvangst van de e-mail en dat ze dit zullen verwerken. (ik heb toen nog een slotafrekening gekregen denk ik maar ik vind deze niet meer terug )

Nu moet ik van eandis het document leveren dat gebruikt werd voor de vrijgave van de waarborg als bewijs dat ik inderdaad daar niet meer woonde.
Nu kan het goed zijn dat ik dit document niet meer heb.
iemand enige ideeën welk document(en) ik nog kan leveren als bewijs dat ik daar niet meer woonde?



Er is een vervolg op het verhaal.
deel 1:
ik heb eandis de volgende documenten bezorgd
*overnameformulier getekend door mij en de nieuwe huurder
*een kopie van het contract van de nieuwe huurder dat van start gaat vanaf 20/01/2013
*energie contracten van de nieuwe huurder vanaf 20/01/2013
ik vermoed dat dit meer als voldoende informatie is voor eandis om dit dossier te sluiten, doch heb ik na 7 werkdagen nog steeds niets gehoord. Ook niet als ik hen telefonisch of via e-mail bereik.
Is er een manier om dit te bespoedigen?

deel 2:
ik heb gisteren een brief van een deurwaarder in de bus gekregen. over achterstallige betalingen van Luminus. Dus wat er is gebeurd is het volgende.
Luminus heeft mij blijven factureren na mij stopzetting ( 20/01/2013 ), omdat 'ik' niet betaalde is dat overgegaan naar een dossier van eandis ( vanaf 30/06/2013). Eandis heeft mij gecontacteerd ivm openstaande facturen vanaf 30/06/2013.
Nu heeft luminus een deurwaarder gecontacteerd voor de periode 20/01/2013 tem 30/06/2013. Op zich geen probleem want ik beschik over de nodige documentatie dat ik niet meer geregistreerd ben op het pand, dat ik een stopzetting heb aangevraagd, en dat er een nieuwe huurder was.

Nu is mijn vraag hierop. Welke stappen ik moet ondernemen? eerst contact opnemen met de deurwaarder om te zeggen dat er een fout is gebeurd bij luminus of eerst met luminus contact opnemen, al de documenten naar hun sturen en hun de deurwaarder laten verwittigen?


met dank
E

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22867
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 feb 2016 11:24

Attest van woonst door de gemeente

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 feb 2016 11:33

Is er een vonnis voor de achterstallen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

EVP
Topic Starter
Berichten: 93

#4 , 24 feb 2016 11:43

Ik heb net met eandis gebeld, en ik heb al de nodige documentatie gestuurd om het dossier af te sluiten,
nu blijft er nog alleen luminus over. In de brief staat er niets over een vonnis, wel dat ik een openstaand saldo moet betalen om een beslag te vermijden
in de titel staat wel een datum zijnde 01/04/2015.
Misschien even telefonisch contact met hun opnemen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 24 feb 2016 12:18

Beslag leggen kan enkel met een vonnis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

EVP
Topic Starter
Berichten: 93

#6 , 24 feb 2016 12:42

wat nu? ik ben van niets op de hoogte. en het gaat hier om dezelfde fout als bij eandis

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”