Probleem ziekenhuis rekening

nannerom
Topic Starter

Probleem ziekenhuis rekening

#1 , 12 feb 2016 13:14

Hallo,

Ik had er geen idee van waar dit hoorde geplaatst te worden.

Mijn probleem is volgende.

Op 31/10/2015 ben ik spoed binnen gegaan met mijn dochtertje van toen 1jaar en 3maanden.
Reden was dat ze haar handje verbrand had aan de gaskachel (3kleine blaasjes, niets van blijvende littekens).
Nadat de dokter gekomen was, is er een verpleger met een nieuwe tube Flaminal zalf van 50gr afgekomen om haar handje in te smeren en met verband dicht te wikkelen. We hebben de rest van die zalf samen met een voorschrift voor nieuwe meegekregen naar huis.

In december krijg ik hier de rekening van en merk ik op dat er 2 tubes zalf uitgeschreven staan. Die 50 die we mee hadden en een tube van 500gr!
Voor de 500gr moeten we zogezegd 118euro neertellen.
Ik heb het ziekenhuis meegedeeld dan dat dit een vergissing was en ik mocht de rekening terug sturen en ze gingen die aanpassen.

Vandaag heb ik opnieuw de rekening gekregen met als tekst dat er na navraag bij de dienst apotheek dat die tube van een halve kilo ook zou uitgeschreven zijn op onze naam en dat we deze dus verplicht moeten betalen...

Mijn dochtertje haar handje was even groot als mijn duim bij wijze van spreken.. En we hadden een voorschrift voor nog een extra tube zalf.. En nog die van 50gr.. We konden haar handje een jaar lang insmeren met een tube van 500gr...

Mijn vraag is nu welke rechten ik heb om hierin tegen te gaan. Ik ben van plan persoonlijk langs te gaan, maar zou dus graag willen weten waar ik qua rechten precies sta.

Alvast bedankt!

Mvg,

Nick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2016 14:07

Inderdaad voorleggen aan uw ziekenfonds, zij kunnen het opvolgen. Indien ik me niet vergis is die 500 gram een ziekenhuisverpakking die normaliter zelfs niet als zodanig mag afgeleverd worden aan een ambulante patiënt. Overduidelijk een vergissing.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

nannerom
Topic Starter

#3 , 13 feb 2016 01:49

Deel het ziekenhuis mee dat u niet bereid bent tot betaling, omdat (1), u die tube van 500gr. niet werd afgeleverd en (2) dat conform artikel 4 van het KB betreffende de officina’s en de geneesmiddelendepots in de verzorgingsinrichtingen zelfs niet toegelaten is geneesmiddelen af te leveren aan personen die niet opgenomen zijn in het ziekenhuis.
Eerst en vooral bedankt aan iedereen om mij hier zo snel mogelijk mee te helpen!
En bedankt Sander11 voor de verwijzing naar artikel 4 van het KB!

Reclame

Terug naar “Andere”