Goedemorgen,
Ik had de volgende vraag: vanuit mijn werkgever (consultancy) wordt geëist dat ik een bepaald examen haal (geen wettelijke verplichting). Dit staat niet beschreven in mijn contract, en is enkel toegevoegd aan mijn objectieven van dit jaar.
Er is hiervoor vorig jaar een opleiding gegeven(50% al in eigen tijd op zaterdag), maar die sloot niet echt aan met hetgeen waarvoor ik examen moet doen (junior vs senior niveau). Om het examen op eigen houtje voor te bereiden schat ik (obv ervaringen van collega's en online) +- 10 dagen nodig te hebben. Ik ben best bereid om daar wat weekend tijd aan op te offeren, maar dat is niet voldoende voor een goede voorbereiding - mijn andere collega's nemen daar een week verlof voor op. Aangezien ik mijn verlofdagen wel beter kan gebruiken, vroeg ik mij af in hoeverre mijn werkgever me kan verplichten in eigen tijd te blokken, zonder compensatie?
Ter info: zoals eerder gesteld ben ik zeker niet te beroerd om wat energie te stoppen in mijn job, maar ik werk elke dag al standaard over. Door de lange tijd onderweg naar mijn klant is het vrijwel onmogelijk om doordeweeks nog iets te doen voor dat examen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!