Handtekening fraude

EmmaJ
Topic Starter

Handtekening fraude

#1 , 18 jan 2016 23:47

Beste,

Op 3 december is mijn aangetekend schrijven betreffende ontslag verzonden aan mijn werkgever. Ik ben pas in kennis gesteld na het versturen. Dit schrijven is ondertekend in mijn naam en onderschreven met de handtekening van mijn ex partner. Op 9 december beëindigde ze de relatie en is heden het getouwtrek om de kinderen aan de gang.
Haar Actie om mijn ontslag in te dienen is mijn inziens gedaan om me financieel te kortwieken en het verdere proces in haar handen te leggen.

Hoe toon ik deze fraude aan en wat zijn de gevolgen betreffende de rechtmatigheid van ontslag?

Ondertussen ligt de zaak bij een advocaat, maar alsnog graag jullie advies. Maak me heden enorm zorgen.

Hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 19 jan 2016 06:23

Om te beginnen onmiddellijk klacht met burgerlijke partijstelling tegen ofwel de ex, ofwel onbekenden indienen. En praten met uw werkgever uiteraard, hen laten weten hoe de vork aan de steel zit en waarschuwen voor een eventueel vervolg.

Indien kan aangetoond worden dat de ex hier achter zit zal dat niet goed overkomen indien aspecten van de scheiding voor de rechtbank komen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jan 2016 10:41

Hoe toon ik deze fraude aan en wat zijn de gevolgen betreffende de rechtmatigheid van ontslag?
Heu, indien u een "normale" relatie met uw werkgever hebt, en u meteen hebt uitgelegd wat er aan de hand was, zou een "normale" werkgever uw valse "ontslagbrief" verscheuren (bij wijze van spreken, want u hebt deze nodig als bewijsmateriaal indien u aangifte van schriftvervalsing gaat doen) en u gewoon in dienst houden. Hij / zij zal ook wel zien dat de handtekening op de ontslagbrief niet overeenkomt met de handtekening op uw arbeidscontract, zou ik zo denken.

Het is me niet echt duidelijk of u nu nog voor uw werkgever werkt of niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

EmmaJ
Topic Starter

#4 , 19 jan 2016 10:55

Beste,

Inderdaad dit klopt. Ik zit momenteel in mijn opzeg periode die afloopt 14/02/2016. Gezien ik eerst finaal advies afwacht van de advocaat wens ik de situatie nog even discreet te houden.

Korte situatieschets :

///QUOTE///
Gezien de huidige situatie wens ik alsook klacht in te dienen wegens schriftvervalsing. Mij lijkt dat het aangetekend schrijven betreffende mijn ontslag door haar ondertekend is ,in mijn naam en zonder voorkennis verzonden vanuit XXXXXXXXXXX als einddoel had mij financieel te kortwieken. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd dit niet te doen alvorens een andere werkgever gevonden was, en me de tijd te gunnen de verschillende opties te bekijken. Dit aangetekend schrijven is verzonden in XXXXXXX, het akkoord tot aanvaarding is toegekomen op DATUM 1. DATUM 1 was dan ook de dag dat ze verkoos de relatie te stoppen. Alsook wens ik te melden dat de opmaak van mijn ontslagbrief is opgesteld door EX PARTNER en haar vader , ikzelf heb dit schrijven tot op heden nooit fysiek gezien.Mijzelf zijn enkel drafts toegekomen via EX PARTNER , hopende dat ikzelf initiatief zou nemen. Mijn ontslag dateert officieel van voor mijn huidig nieuw contract wat ikzelf in spoed heb moeten bewerkstelligen , waardoor ik betere kansen heb moeten laten liggen. Ik wens hierbij dan ook een gepaste schadevergoeding te bekomen in relatie met potentieel inkomstenverlies, aldus bij faling op nieuwe betrekking hieraan andermaal een vergoeding te koppelen indien mogelijk, indien natuurlijk allen juridisch wettelijk. Deze keuze van haar heeft drastische gevolgen voor het verdere verloop van mijn carrière. Alsook graag U advies betreffende de gevolgen voor mijn huidige situatie op professioneel gebied. Ik ben best bereid de huidige functie te behouden, indien ik hiertoe wettelijk zou verplicht zijn. Als bewijsvoering wens ik hier volgende aan te voeren : Whatsapp, handtekening die duidelijk de mijne niet zal zijn, communicatie door middel van SMS. Verder en indien van toepassing ben ik ervan overtuigd dat mijn manager graag een verklaring/getuigenis af te leggen. Kan ik me hiervoor burgerlijke partij stellen? Gezien co-ouderschap mijn voorkeur geniet ga ik dit enkel kunnen regelen als ik kans zou krijgen huidig werk te behouden. Hierbij kan ik alvast opmerken dat mijn huidige werkgever hier niet weigerachtig tegenover zou staan, deze is echter nog niet op de hoogte van bovenstaande situatie.
///UNQUOTE///

Hopend op advies

Xenophon

#5 , 19 jan 2016 11:05

Begrijp er geen snars van.

Wat heeft dit te betekenen: ' Ik heb uitdrukkelijk gevraagd dit niet te doen alvorens een andere werkgever gevonden was, en me de tijd te gunnen de verschillende opties te bekijken' en 'Mijzelf zijn enkel drafts toegekomen via EX PARTNER , hopende dat ikzelf initiatief zou nemen. '????

Werkte u in een bedrijf gerund door de ex of wat is er aan de hand? Waarom zou iemand anders in uw naam ontslag moeten indienen indien u niet wenst op te stappen? Waarom dient u iemand die om te beginnen niet verondersteld wordt dit te doen te vragen om te wachten? Indien u wist dat uw ex dit ging proberen, waarom hebt u uw werkgever niet gewaarschuwd om geen enkel ontslag te aanvaarden vooraleer u in persoon had bevestigd.

En last but not least, waarom weigert uw werkgever de zaak gewoon terug te draaien, mits u klacht indient.

Heel uw uitleg is mij na de 'situatieschets' zo helder als een glas teer.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

EmmaJ
Topic Starter

#6 , 19 jan 2016 11:32

Beste,

Ik was effectief aan het denken aan een nieuwe uitdaging, waarbij ik eerst nieuwe werkgever wou zoeken alvorens ontslag in te dienen. Gezien zij dit wist heeft ze zelf initiatief genomen door mij de opmaak van ontslagbrief te bezorgen. Hopende dat ik dan uit eigen initiatief ontslag zou nemen. Wat NIET gebeurd is.

Gezien ik zoekende was naar een andere uitdaging was ontslag zeker een optie. Wij waren toen nog samen als koppel. Op de laatste dagen van onze relatie heeft zij het aangetekend schrijven ondertekend en verzonden. Ik heb hierop geanticipeerd door asap nieuw werk te zoeken en te vinden. Nu de scheiding in gang is en het getouwtrek om de kinderen begonnen lijkt me dat haar daad gedaan is om me financieel te kortwieken en zo het proces om de kinderen te winnen.

Ik wacht nu advies van advocaat af.

Hopende dat het nu duidelijker is.

Adriana

#7 , 19 jan 2016 11:42

Als ik goed begrijp hebt U nu al nieuw werk gevonden.
Ik denk niet dat dit handtekeningfraudeverhaal U iets zal helpen bij de Familierechtbank.

Ik begrijp U, het is verkeerd wat ze gedaan heeft, maar elkaar zwartmaken werkt averechts bij een rechter...

Belangrijk is dat U nu nieuw werk heeft en een stabiel leven kan bieden voor de kinderen, toch?

Gebruiker21

#8 , 19 jan 2016 11:45

Neen, het is allesbehalve duidelijker! Enkele (zware) bedenkingen:
1. Uw ontslag is niet geldig, aangezien het niet door u ondertekend is! Niemand, maar dan ook NIEMAND kan een ontslagbrief van iemand anders ondertekenen. Ook niet "in naam van". Kan niet, mag niet...
2. Waarom in godsnaam aanvaard uw werkgever uw ontslag, als de ontslagbrief niet door u getekend is? Beseft uw werkgever de gevolgen niet of gaat hij er van uit dat u weldegelijk zelf ondertekend hebt?
3. Waarom heb je je ontslag gewoon zo gelaten? Moest mijn vriendin mij dit lappen, zou het eerst zijn dat ik die: een gesprek vragen met mijn werkgever en uit leggen dat die ontslagbrief helemaal niet van mij komt, en ik allerminst ontslag wil nemen! Waarom heb je dit niet gedaan?

Ik begrijp echt geen snars van uw handelswijze. Iemand stuurt in uw naam een valse ontslagbrief, en jij laat het gewoon zo en aanvaard uw ontslag? I really don't get it???
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon

#9 , 19 jan 2016 11:49

Mijn beperkte ervaring die komt uit vonnissen die ik onder ogen krijg lijkt aan te geven dat rechters problemen en geschillen tussen de ouders zoveel mogelijk buiten de discussie over de kinderen trachten te houden, hoe erg deze problemen ook zijn soms, behalve indien ze menen dat er een concreet risico is voor de kinderen (problematische situatie). Zelfs dan is men in het algemeen zeer behoedzaam en zal men niet over één nacht ijs gaan en een onderzoek vragen.

Ik denk dus niet dat dit verhaal u een voordeel gaat opleveren indien uitgespeeld. U kan uiteraard klacht indienen maar voor een schadevergoeding lijkt eea me minder duidelijk; u hebt immers werk en uit niets blijkt dat u gepoogd hebt bij de ex werkgever het ontslag ongedaan te maken.

EmmaJ
Topic Starter

#10 , 19 jan 2016 12:53

Neen, het is allesbehalve duidelijker! Enkele (zware) bedenkingen:
1. Uw ontslag is niet geldig, aangezien het niet door u ondertekend is! Niemand, maar dan ook NIEMAND kan een ontslagbrief van iemand anders ondertekenen. Ook niet "in naam van". Kan niet, mag niet...

Ik moet hiervoor nog advies krijgen van de advocaat, en ga aansluitend klacht neerleggen

2. Waarom in godsnaam aanvaard uw werkgever uw ontslag, als de ontslagbrief niet door u getekend is? Beseft uw werkgever de gevolgen niet of gaat hij er van uit dat u weldegelijk zelf ondertekend hebt?

Omdat wij toen als koppel samen waren en dit toen de beste oplossing leek. Op mijn huidig werk (bijna ex werk) is co ouderschap perfect haalbaar en dat wist ze. Op mijn nieuwe betrekking is dit echter geen optie. Men gaat er inderdaad van uit dat ikzelf tekende.

3. Waarom heb je je ontslag gewoon zo gelaten? Moest mijn vriendin mij dit lappen, zou het eerst zijn dat ik die: een gesprek vragen met mijn werkgever en uit leggen dat die ontslagbrief helemaal niet van mij komt, en ik allerminst ontslag wil nemen! Waarom heb je dit niet gedaan?

Dit leek toen onder haar invloed de beste oplossing, is nog stressvolle job en wou stapje terugzetten. Geen rekening houdend dat dit eventueel met voorbedachte rade gedaan kon zijn om co ouderschap onmogelijk te maken.

Ik begrijp echt geen snars van uw handelswijze. Iemand stuurt in uw naam een valse ontslagbrief, en jij laat het gewoon zo en aanvaard uw ontslag? I really don't get it???

Zie boven. Het gaat niet of men me begrijpt. Ik wens gewoon advies voor de situatie.
Mvg

EmmaJ
Topic Starter

#11 , 19 jan 2016 12:54

Mijn beperkte ervaring die komt uit vonnissen die ik onder ogen krijg lijkt aan te geven dat rechters problemen en geschillen tussen de ouders zoveel mogelijk buiten de discussie over de kinderen trachten te houden, hoe erg deze problemen ook zijn soms, behalve indien ze menen dat er een concreet risico is voor de kinderen (problematische situatie). Zelfs dan is men in het algemeen zeer behoedzaam en zal men niet over één nacht ijs gaan en een onderzoek vragen.

Ik denk dus niet dat dit verhaal u een voordeel gaat opleveren indien uitgespeeld. U kan uiteraard klacht indienen maar voor een schadevergoeding lijkt eea me minder duidelijk; u hebt immers werk en uit niets blijkt dat u gepoogd hebt bij de ex werkgever het ontslag ongedaan te maken.

Deze optie ben ik nu met de advocaat aan het bekijken. Wil het graag ongeldig laten verklaren en klacht neerleggen wegens valsheid in geschriften.

Gebruiker21

#12 , 19 jan 2016 13:03

Ik krijg ook de indruk dat het ontslag volledig met toestemming van de topic starter ingediend is. Het blijft me een raadsel waarom de ex getekend heeft en niet de topic starter zelf, maar bon. Het is dus niet zo dat het ontslag zonder medeweten van de topic starter ingediend is. Topic starter heeft nu spijt van dit ontslag, maar dit is jammer genoeg te laat. Topic starter had ONMIDDELLIJK actie moeten ondernemen na dit ontslag, maar heeft dit niet gedaan omdat hij op dat moment achter dat ontslag stond. Dat maak ik op uit volgende uitspraken:
Omdat wij toen als koppel samen waren en dit toen de beste oplossing leek.
Dit leek toen onder haar invloed de beste oplossing
Dus voor de breuk waren jullie het eens over het ontslag en is het ook zo ingediend (OK, met foute handtekening, maar daar ga ik niet te veel meer over nadenken, want dit begrijp ik toch niet). En pas na de breuk wil de topic starter hier op terugkomen? Beetje laat, als je het mij vraagt.

EmmaJ
Topic Starter

#13 , 19 jan 2016 13:22

Feit is dat ik niet op de hoogte was van verzending aangetekend schrijven, welke ik kan bewijzen adhv mail verkeer. Inderdaad geen dadelijk actie ondernomen , gezien de werksfeer geen positieve invloed had op het gezin.
Nu de gezinssituatie niet meer bestaat liggen de kaarten echter anders. Alvast bedankt voor de meningen.
Verder heeft dit niets met spijt f enig emotioneel gevoel. Ik dien de zaak rationeel te bekijken en zien wat mogelijk is om de kinderen alsnog frequent te blijven zien.

Mvg

EmmaJ
Topic Starter

#14 , 19 jan 2016 13:26

Alsook wens ik dit buiten de procedure betreffende de kinderen te houden. Dit zal een aparte procedure worden met hopelijk nietigheid van ontslag tot gevolg, lijkt me duidelijk dat ik deze vervalsing op officiel document kan aantonen en dat hier gevolgen aan vasthangen?. Wens ook geen schadevergoeding.
Ik wil gewoon het beste voor de kinderen zonder elkaar zwart te maken.

Mvg

EmmaJ
Topic Starter

#15 , 19 jan 2016 13:27

Verder wens ik niet de indruk van wraak gevoelens op te roepen. Wat de gevolgen ook zijn ik ga 100% voor co ouderschap. Dat de situatie specifiek is besef ik, echter vraag ik nogmaals ze niet te begrijpen en louter naar de feiten te zien.

Mvg

Terug naar “Andere”