Factuur energieleverancier na bijna 2 jaar

Sandy13
Topic Starter
Berichten: 7

Factuur energieleverancier na bijna 2 jaar

#1 , 18 jan 2016 10:52

Ik ben bijna 2 jaar geleden verhuisd. Er is toen heel wat fout gelopen met de afsluiting van mijn energiecontract omdat dit samenviel met de jaarlijkse afsluiting, wat voor verwarring heeft gezorg bij alle betrokken partijen. Ik heb toen heel wat facturen gekregen, creditnota's, ik heb facturen betaald en ik heb uiteindelijk geld teruggekregen van mijn energieleverancier.
Nu krijg ik in novemeber 2015 een telefoontje met het vriendelijk verzoek om 450 euro te betalen. Het zou om de slotfactuur van mei 2014 toen gaan. Gezien ik volgens mij geen openstaande facturen meer had bij hen, heb ik hen om meer uitleg gevraagd. Ik kan niet bewijzen dat ik deze factuur niet moet betalen (ook al komt ze 1) een jaar en 8 maand na datum, 2) heb ik deze factuur nooit gekregen, noch een rappel of een in gebreke stelling 3) rekenen ze zelfs geen kosten aan voor achterstallige betaling, wat toch vreemd is en 4) hebben ze me na de factuurdatum van deze factuur toch nog een behoorlijk bedrag teruggestort).
Ik heb hen gevraagd om een afbetalingsplan, zij stellen me echter een bedrag voor dat het dubbel is van wat ik maandelijks kan betalen. Ik heb maar een klein inkomen en ik had geen budget voorzien voor facturen van bijna 2 jaar geleden die plots uit de lucht komen vallen.

Nu is mijn vraag of, indien ik toch begin te betalen volgens mijn middelen en niet volgens het plan dat zij voorstellen, of ik dan problemen kan krijgen? Iemand heeft me gezegd dat ze me niks extra kunnen aanrekenen zolang ik maar maandelijks iets betaal. Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3885

#2 , 19 jan 2016 10:50

Stel zelf een afbetalingsplan op die wel haalbaar is voor jou, en leg dit voor aan je leverancier.

Je leverancier mag wel extra kosten aanrekenen met zo'n plan.
Ze mogen enkel niet weigeren dat je de kosten afbetaalt.

Reclame

Terug naar “Andere”