Huis gekocht maar wel nieuwbouw

kloyenz
Topic Starter

Huis gekocht maar wel nieuwbouw

#1 , 15 jan 2016 13:27

Hallo,

Wij hebben 1 jaar geleden een huis gekocht van een andere bouwheer (particulier persoon). Deze heeft geen bouwfirma ingeschakeld maar zelf alle aannemers laten komen.
Nu is het zo dat we problemen hebben met de ramen en deuren plaatser.
Deze man is al enkele malen hier geweest maar geeft nu geen gehoor meer.
Het gaat over het niet goed tochtvrij afsluiten van een schuifraam.
Dit is een verborgen gebrek want dit konden wij bij de oplevering niet vaststellen.
Nu is de vraag:
Volgens ons valt dit onder de 10 jarige aansprakelijkheid maar wie moeten we hiervoor aangetekend aanschrijven. De bouwheer of de plaatser ?
En indien we over willen gaan tot een rechtbank procedure wie moeten we dan dagvaarden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2016 13:30

Als ik het goed begrijp hebben jullie geen enkele overeenkomst met de plaatser? Enkel de bouwheer heeft hier een overeenkomst mee? In dat geval moeten jullie je tot de bouwheer wenden, niet tot de plaatser.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Freelegaladvice

#3 , 19 jan 2016 20:32

Indien u zelf geen aannemers heeft aangesteld, zult u zich rechtstreeks moeten wenden tot de bouwheer.

Het gaat over een licht verborgen gebrek. De tienjarige aansprakelijkheid is hier aldus niet van toepassing.

Reclame

Terug naar “Aanneming”