ecocheques

baba
Topic Starter

ecocheques

#1 , 09 jan 2016 00:46

Ik ben tewerkgesteld deeltijds 3/5 sinds 02/2011 in de horeca als bediende (nachtreceptionist) onder pc 302
Vorig jaar en de jaren daarvoor heb ik telkens een aantal ecocheques ontvangen prorata (bvb in 2014 voor 153.30 euro daar waar een voltijdse bediende er 250 euro ontving)
Dit jaar echter heb ik slechts 125 euro ontvangen ondanks het feit dat ik niet minder heb gewerkt. De uitleg die ik krijg van het sociaal kantoor is dat ik in een 6dagenstelsel zou werken waardoor de berekening is 250*(156 of aantal gewerkte dagen/]312]). En ook dat de voorbije jaren er een fout is gemaakt en ik teveel zou gekregen hebben. Wat onduidelijk is voor mij is dat als ik effectief in een 6 dagenstelsel zou werken hoe kan ik dat controleren en wat zijn daarvan de consequenties. Volgens info die ik vind op webste vakbond heeft dat dan ook gevolgen voor het aantal vakantiedagen (24 ipv 20 dan wel opnieuw prorata)

dank u voor verduidelijking

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 jan 2016 08:02

horeca is inderdaad in principe zesdagenstelsel. Check je arbeidsovereenkomst om te zien of er daar een vijfdagenstelsel zou zijn?

Als je deeltijds werkt, zullen je vakantiedagen sowieso omgezet moeten worden in uren.

Reclame

Terug naar “Andere”