Dit hoeft geen bouwbedrijf te zijn in Nederland als hij kan bewijzen dat hij daar een zaak had of zaakvoerder was gedurende 3 jaar is hij hier ook in orde.Voordien in Nederland heeft hij geen bouwbedrijf gehad denk ik.
Hij zou me een contract aan willen bieden voor onbepaalde tijd. Na 3 jaar zou hij dan voldoende ervaring hebben zodat hij geen attest bedrijfsbeheer meer nodig heeft. Hierna zou ik dan de zaak verlaten.
Is dit een wijze beslissing?
Ja dit zal je wel mogen vergeten als hij je een contract aanbied, en het contract zal dan nog moeten zijn als mede zaakvoerder.Ik werk momenteel deeltijds maar binnenkort krijg ik een aanvullende uitkering
Is hij verplicht om voor mij een contract op te stellen als zaakvoerder? Kan dit niet als gewone werknemer?Ja dit zal je wel mogen vergeten als hij je een contract aanbied, en het contract zal dan nog moeten zijn als mede zaakvoerder.
Het zal hoogstwaarschijnlijk om een eenmanszaak gaan.Word het een vennootschap ??
Zo ja dan dient u 50% van de aandelen te bezitten, soms aanvaarden ze 33%
Het is de bedoeling om vooraf bij de notaris een document op te stellen waarin wordt vastgelegd dat ik nergens aansprakelijk voor ben.Wat als hij schulden gaat maken ??
Zo een document kan je niet opstellen, omdat dit niet wettelijk is, en als je het toch opstelt heeft het geen enkele waarde.
Het is de bedoeling om vooraf bij de notaris een document op te stellen waarin wordt vastgelegd dat ik nergens aansprakelijk voor ben.
Is dit een mogelijkheid of bestaat zulk document niet?
Dan is er toch geen enkel probleem voor het attest van beroepskennis !Een kennis van mij heeft jarenlang een zaak gehad in Nederland.
.
Volgens mij is dit wel meer dan 10 jaar geleden. Staat hier een vervaltermijn op?Dan is er toch geen enkel probleem voor het attest van beroepskennis !
Hij moet enkel een EEG attest aanvragen bij de kamer van koophandel in Nederland, waarop de jaren erop vermeld word dat hij een zaak heeft gehad.
Met 3 jaar heeft hij zelfs genoeg.