aangeven belastingen

the_source
Topic Starter

aangeven belastingen

#1 , 11 nov 2007 18:37

Geachte,

Een maand geleden deed ik aan seizoenarbeid van september tot midden oktober.
Mijn werkgever vertelde mij dat hij reeds belastingen betaalde op mijn loon en dat ik het bedrag dat ik verdiende niet aan de belastingen moest aan geven.
Ik zelf was op moment dat ik begon aan de opdracht huisman en te laste van mijn vader.
Nu mijn vraag is dit juist of moet ik het bedrag ook nog zelf aangeven aan de belastingen en in dit geval is mijn werkgever dan verplicht een loonfiche te geven of is hij dit steeds verplicht ?

Mvg,
danny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 19 nov 2007 17:29

Onder welk statuut werkte u? Hoeveel bedroeg het brutoloon? Bent u student? Hoe oud bent u?

djanodive

#3 , 20 apr 2008 16:01

Ik krijg een beetje de indruk dat jouw baas je in het zwart betaald heeft. Misschien vandaar de reden dat je het volgens hem niet moet aangeven.

Maar misschien heb ik het verkeerd vor.

Is het geld trouwens gestort of zo in de hand gegeven?

En oppassen als je het niet aangeeft, want je kan ook verantwoordelijk gesteld worden als zou blijken dat het om zwart werk gaat.

Maar de vraag is natuurlijk, zoals hierboven: over welk statuut beschikte je toen? Kan veel verschil uitmaken.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”