preferentiële overname

Beau82
Topic Starter

preferentiële overname

#1 , 30 okt 2015 09:27

Beste,

Daar ik uit verdeeldheid treed met mijn ex-man krijg ik wellicht binnenkort het recht om over te gaan tot een preferentiële overname van onze gezinswoning. De lening dient nadien nog verder afbetaald te worden na deze overname. Kan ik samen met mijn huidige vriend deze woning dan samen 'aankopen' of is dit juridisch niet correct? Dus dat hij samen op deze lening komt te staan en gedeeltelijk ook eigenaar word. Sedert begin dit jaar draag ik de lening alleen, daar mijn ex-man zijn financiële verplichtingen niet nakomt.
Ik zou graag deze woning opknappen zodat deze verhuurd kan worden maar daar is ook geen kapitaal voor, ik weet dat het zonder de input van men vriend voor mezelf financieel niet haalbaar is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 30 okt 2015 12:48

Je kan zeker de gezinswoning samen met je vriend kopen. Ik ben echter niet zeker van de miserietaks. Als een echtgenoot bij echtscheiding de gezinswoning inkoopt moet hij slechts 1% registratiekosten betalen. Ik weet niet of dat ook het geval is als je samen koopt met je nieuwe vriend.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”