Via de handelsrechter heb ik deze zomer toelating gekregen om facturen van januari 2015 die bedrijf X niet heeft overgemaakt in te vorderen via een gerechtsdeurwaarder. (Vonnis uitvoerbaar bij voorraad).
Nu het dossier uiteindelijk bij de bevoegde gerechtsdeurwaarder is geraakt sinds een 4-tal weken geleden, reageert deze zeer laks.
Eerst en vooral zegt hij dat hij beslag wil leggen op 'onroerende goederen' omdat ik dan het meeste kans heb om mijn geld terug te zien. Dat duurt echter zeer lang omdat er politie moet worden bijgeroepen, en dat lang van tevoren moet worden georganiseerd. Er is nog geen uitzicht tot invordering.
Bij de vraag waarom ze geen beslag leggen op de rekening van bedrijf X zegt men dat ik dan weinig kans zou hebben op mijn geld, gezien er andere bevoorrechte schuldeisers zijn ( de deurwaarder sprak van RSZ, etc..).
Het bedrijf is nog steeds in normale toestand, hoewel de vooruitzichten waarschijnlijk niet rooskleurig zijn. Het is een dochterbedrijf van een groter concern, en ik vermoed dat de eigenaars er nu niet echt veel problemen bij zouden hebben om het bedrijf te laten doodbloeden op termijn. Ze zijn echter nu bezig met enkele lopende zaken (optredens, voorstellingen, etc) zoals ik kan zien op de sociale media. Er zijn dus vast en zeker inkomsten bij het bedrijf. Zeer frustrerend om te zien.
Wat kan ik verder ondernemen om mijn geld te zien? Is dit handelsgerechtigheid in België? Mijn advocaat stuurde onlangs de deurwaarder een brief dat mijn geduld op is, maar er is verder geen antwoord.
Grt
Filip