Geld terug door annulering workshop wegens ziekte?

TifuFlare
Topic Starter

Geld terug door annulering workshop wegens ziekte?

#1 , 08 okt 2015 11:36

Ik heb een vraag in verband met het al dan niet terug krijgen van geld na annulering wegens ziekte.

In september zou ik een prijzige workshop gaan volgen, georganiseerd door een kennis. Echter heb hier aan niet kunnen deelnemen vanwege ziekte. Hiervoor heb ik ook een officieel doktersattest gekregen.
De workshop was voorafgaand bedoeld om later deel te nemen aan een grootse dansshow.

De betaling van deze workshop is echter twee maanden op voorhand gebeurd. En verder zijn er ook geen concrete contracten getekend. Alles is in principe via Facebook afgesproken.

Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat ik niet aanwezig kon zijn vanwege ziekte, wat uiteraard een geldige reden is voor mijn geld terug te krijgen. Nu krijg ik het antwoord van die kennis dat dit niet mogelijk is omdat ze met het geld van alle deelnemers de vaste kosten voor de show reeds betaald hebben. Nu stel ik me echter de vraag; Kan dit zomaar?

Daarnaast heb ik een nieuw evenement zien verschijnen op Facebook; Men organiseert nu ook een danswedstrijd onder hetzelfde concept. Bij de beschrijving vind ik terug dat men zijn geld terug kan krijgen indien men dit ten laatste 15 dagen voor de wedstrijd per brief ter kennis brengt bij de organisatie.
Aangezien dat dit onder hetzelfde concept valt, is er dan een mogelijkheid om dit argument te gebruiken om mijn geld terug te eisen? Tenslotte gaat het hier over een ander evenement binnen hetzelfde concept. En daarnaast heb ik nog eens een geldige ziektebewijs.

Dus ik veronderstel dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta? Ik hoor graag jullie mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 okt 2015 12:03

Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat ik niet aanwezig kon zijn vanwege ziekte, wat uiteraard een geldige reden is voor mijn geld terug te krijgen.
waarom zou dit een geldige reden zijn? Indien je dit wil als geldige reden aanvaard zien, heb je een bewijs nodig dat dit in de algemene voorwaarden stond van die opleiding. Enkel in dat geval heb je het recht om je geld terug te krijgen.

Een dansopleiding is geen danswedstrijd, je kan dus niet spreken dat het over hetzelfde gaat.

LeenW

#3 , 08 okt 2015 12:50

Een ziektebriefje is zeker geen reden om uw geld terug te krijgen, tenzij dit zo in de algemene voorwaarden staat. Er moet geen contract getekend zijn, de betaling volstaat.

Sorry, maar u staat allesbehalve sterk in uw schoenen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2015 13:22

Men organiseert nu ook een danswedstrijd onder hetzelfde concept. Bij de beschrijving vind ik terug dat men zijn geld terug kan krijgen indien men dit ten laatste 15 dagen voor de wedstrijd per brief ter kennis brengt bij de organisatie.
Los van wat hierboven reeds gezegd is: hebt u ook 15 dagen op voorhand meegedeeld dat u niet aan de werkshop zou deelnemen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”