Vonnis vrederechter gekregen wat nu?

Olislaeger
Topic Starter

Vonnis vrederechter gekregen wat nu?

#1 , 25 okt 2007 14:15

Hoi,
Wij hebben tegen onze vorige huisbaas een zaak gestart via het vredegerecht daar hij onze waarborg niet wilde teruggeven.
Wij eisten de 1750 euro volledig terug, deze zaak is voorgekomen voor het vredegerecht wij zonden advocaat hij met advocaat.
Nu hebben wij gisteren het vonnis gekregen per post van de vrederechter, wij zijn hem 350 euro verschuldigt en de andere 1400 euro moet hij ons terugbetalen.
Wat moet ik nu juist doen? Moet ik contact opnemen met zijn advocaat? Ik lees op internet ook iets van laten betekenen door deurwaarder is dit alleen als hij nie vrijwillen wil betalen of moet ik dit sowieso doen? Heeft hij nu ook nog maand tijd voor in beroep te gaan? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 27 okt 2007 11:52

Wachten heeft geen zin. Degene die de deurwaarder het vonnis laat betekenen betaald hem en kan terugvorderen indien hij gewonnen heeft.
Maar waarom exstra kosten maken, bel gewoon zijn advocaat op en spreek af hem hem.

Zo heeft u nog 1400 euro.

pluimpje

#3 , 14 mar 2008 12:27

Er is nu een eindvonnis:

1)De tegenpartij kan in beroep gaan
2)De verhuurder aanvaard het vonnis legt zich er bij neer en betaalt de waarborg terug met afhouding van de 350€

Hou er rekening mee dat een deurwaarder ongeveer €200 gaat kosten

Probeer zotte kosten te vermijden.

Zijn advokaat zal hem nu een brief sturen waarin hij eveneens zijn bevinding weergeeft. Vervolgens zal hij jullie kenbaar maken de bevindingen van zijn client.

Houdt rekening met een 14-tal dagen zou ik zeggen.

Verplaats je in zijn rol een advokaat en hoger beroep zijn evenmin gratis hoger beroep aanspannen om eventueel terug te winnen wat men langs de andere kant uitgeeft , zijn zotte kosten. Indien het vonnis bevestigd wordt is hij anders al minimum 700€ kwijt ten overstaan van het bedrag dat hij niet wil teruggeven.

pluimpje
niet juridisch geschoold

Reclame

Terug naar “Andere”