Vonnis vrederechter gekregen wat nu???

Olislaeger
Topic Starter

Vonnis vrederechter gekregen wat nu???

#1 , 25 okt 2007 14:12

Hoi,
Wij hebben tegen onze vorige huisbaas een zaak gestart via het vredegerecht daar hij onze waarborg niet wilde teruggeven.
Wij eisten de 1750 euro volledig terug, deze zaak is voorgekomen voor het vredegerecht wij zonden advocaat hij met advocaat.
Nu hebben wij gisteren het vonnis gekregen per post van de vrederechter, wij zijn hem 350 euro verschuldigt en de andere 1400 euro moet hij ons terugbetalen.
Wat moet ik nu juist doen? Moet ik contact opnemen met zijn advocaat? Ik lees op internet ook iets van laten betekenen door deurwaarder is dit alleen als hij nie vrijwillen wil betalen of moet ik dit sowieso doen? Heeft hij nu ook nog maand tijd voor in beroep te gaan? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dirk berden

#2 , 25 okt 2007 17:33

Tegenpartij de nodige tijd laten om hoger beroep aan te tekenen, vonnis laten betekenen door gerechtsdeurwaarder en daarna laten uitvoeren door de gerechtsdeurwaarder. Reken op 1500 € kosten dewelke finaal op tegenpartij verhaald worden.

Olislaeger
Topic Starter

#3 , 25 okt 2007 18:56

Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Als hij nu vrijwillen betaald na het krijgen van het vonnis ben ik dan ook verplicht om het te laten betekenen door een deurwaarder of is dat dan niet nodig?
Bedankt

Reclame

dirk berden

#4 , 25 okt 2007 19:38

In dat geval dient u het vonnis niet te laten betekenen. Neem derhalve zo spoedig als mogelijk contact met tegenpartij en informeer naar de huidige stand van zaken. Indien vanuit de zijde van verweerder geen reactie komt dient u te handelen zoals hierboven.

Olislaeger
Topic Starter

#5 , 25 okt 2007 20:01

Hoi Dirk,
Bedankt voor je hulp! ik heb zijn advocaat aan de lijn gehad die had nog geen tijd gehad om het te bekijken moet hem dinsdag tijdens het spreekuur terugbellen en hopelijk kan die me dan wat meer uitleg geven. Ik veronderstel dat hij nog in beroep kan gaan ook maar dat zal hem uiteindelijk alleen nog meer geld kosten.
Laat ons hopen dat hij gewoon onze waarborg terugstort en we verder geen stappen meer moeten ondernemen, spelletje duurt nu al twee jaar!
Nogmaals bedankt voor de info!

Terug naar “Huren”