Opzegtermijn kinderopvang

Anndeg
Topic Starter

Opzegtermijn kinderopvang

#1 , 11 aug 2015 22:15

Nu maandag heb ik de kinderopvang van mijn zoontje opgezegd. In verlofperiode alles geregeld met nieuwe crèche zodat hij op 1sep kon starten. Nog eens het reglement v zn oude creche erbij genomen en daarin staat niks vermeld van opzegtermijn dus alles geregeld. Toen ik haar het nieuws zei vertelde ze me dat er twee maanden opzeg is en dat dat in het nieuwe contract zo staat. Ik natuurlijk wat van slag...niet goed weten wat te zeggen. S avonds ga ik mijn zoontje halen en toont ze mij het contract dat ik getekend. Daar stond op de linkerpagina een stukje in balpen geschreven dat er twee maand opzeg is. Ik kan mij dat echt niet herinneren dat dat erbij stond. Ik denk dat ze dit maandag heeft bijgeschreven op het blad waar mijn handtekening staat. Kan ik hier iets tegen beginnen? Een heel vervelende situatie want als ik hier niks aan kqn doen betalen we 2 crèches tegelijkertijd en komt dat op heel veel geld.... iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2015 22:37

Staat bij het bijgeschreven stuk de tekst:
Bijgeschreven 18 woorden met uw paraaf of handtekening onder die tekst?

Waarom staat die tekst dan niet op uw exemplaar?

Anndeg
Topic Starter

#3 , 11 aug 2015 22:58

Ik heb nooit een kopie vh getekende reglement ontvangen. Enkel een blanco reglement en had mij daarop gebaseerd om de nieuwe crèche te regelen.
De getekende versie in de crèche daar staan namen op v mensen die ze kunnen bereiken in geval van nood. Recht onderaan die pagina staat mijn handtekening. In het midden v dat blad staat nu ook handgeschreven dat er twee maand opzeg is. Maar ik kan dat moeilijk bewijzen dat
ze dit pas achteraf heeft bijgeschreven?

Reclame

sloeberken

#4 , 12 aug 2015 09:21

Twee maand opzeg lijkt me sterk overdreven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”