Ik weet niet of ik op de goede " afdeling " ben voor mijn vraag.
Situatie:
3 jaar geleden kopen wij een loft, het is een oude brouwerij dat hervormt is naar woningen.
Wij hebben nu een lek tussen de badkamer en de berging. Wij hebben (nog) geen schade, wij hebben wel een waterverlies van 1000L per dag. Ik heb de watermeter eens nagekeken. 6uur van huis weg geweest en toch een verbruik van 260L.
Naar de syndicus gebeld en probleem uitgelegd, die Westminster te zeggen dat er in een garage op -1 wateroverlast was, blijkbaar is die garage pal onder onze loft.
Hij ging een mail sturen naar de aannemer of toch de verantwoordelijke. 2 dagen verder nog niets gehoord. Ik draai nu de hoorfdkraan dicht om het verlies tot een minimum te beperken.
Indien ik niets hoor in de komende dagen, wat kan ikzelf ondernemen?
De firma die de installatie heeft uitgevoerd is toch aansprakelijk hiervoor? Of niet ?
Wij hebben zelf geen werken uitgevoerd of laten doen.
Kunnen wij ( indien het lang duurt alvorens een antwoord te ontvangen van de installateur) zelf iemand aanstellen om dit te repareren en die kosten verhalen op de installateur, eerlijk gezegd als je een nieuwe woning aankoopt en na 3 J heb je zo een lek, daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Kan ik het waterverlies op hun verhalen als ze geen reactie geven?
Er moet toch waarschijnlijk iets zijn waarmee ik ze onder druk kan zetten?
Ik vraag dit allemaal aangezien 1 van de vele aannemers ons al meer dan 3000€ schadevergoeding moet betalen maar er komt geen schot in de zaak. Ondertussen zijn we al 2 jaar verder. Schadevergoeding komt hoofdzakelijk door laattijdige oplevering van de garagebox. De oplevering is nog steeds niet gedaan. Wij wonen hier ondertussen in okt. 3jaar en zijn het kotsbeu. Er is altijd wel iets.
Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties