mag dit nog na verkoopsovereenkomst

delady
Topic Starter

mag dit nog na verkoopsovereenkomst

#1 , 18 okt 2007 09:19

als een verkoopsovereenkomst getekend is en er staat geen melding op papier dat er nog stookolie aanwezig is(volle ton), mag de verkoper dan nog de ton leeg halen als de akte pas verleden wordt in november bij de notaris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 18 okt 2007 10:04

Ik ben geen jurist, maar ik vermoed dat dat mag.

delady
Topic Starter

#3 , 18 okt 2007 10:18

ok, bedankt!

Reclame

Rene

#4 , 22 okt 2007 09:35

Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt.
Verkocht een huis en sprak af met koper de tank te laten vullen die hij zou overnemen. (was putje winter)
Deed hij niet en ik was mijn mazout kwijt.

Later heeft hij bij de buur iets hetzelfde gedaan met aansluiting riolering.
Zijn deel nooit betaald.

Besluit: Zolang de acte niet getekend is, is de mazout eigenaar van de verkoper, tenzij anders (liefst schriftelijk) overeengekomen..

master in law

#5 , 07 nov 2007 18:31

beste ,
Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen de eigendom over het goed zelf en het eigendom over andere zaken dan dat.Indien de verkoper kan aantonen dat het om zijn mazout gaat zal hij die mazout normaliter kunnen terugvorderen.
Het is namenlijk zo dat de mazout niet in het huis is geïncorporeerd(is dus niet onlosmakelijk met het huis verbonden)
damihi factum dabo tibi ius

Terug naar “Kopen”