Ex-partner wilt het huis niet uit

GJ
Topic Starter

Ex-partner wilt het huis niet uit

#1 , 16 okt 2007 16:20

Ik ben sinds eind april officieel gescheiden.

Omdat thuis niet meer ging, ivm dagelijks ruzie, vond ik beter voor de kids om tijdelijk het huis uit te gaan.
Mijn ex-partner blijft nu in de woning wonen met mijn 2 kinderen van 13 en 16, ik betaal alles, terwijl ze wel de helft van de kosten hoort te betalen volgens de convenant, dat doet ze niet. Ik ben stom geweest om in de convenant geen periode in te zetten wanneer ze eruit moest. Ik ging van uit dat ze z.s.m. eruit ging. Nu zegt ze dat ze pas vertrekt als ze wat anders hebt gevonden. Dat kan jaren duren....
Nu vindt het overdracht van het huis volgende week plaats bij de notaris, zij krijgt haar deel en het huis wordt officieel dan van mij.

Ik heb gehoord dat ik mijn ex-partner (de kinderen niet) binnen 8 dagen eruit moet zetten (met politie) want anders valt ze automatisch onder huurbescherming en krijg ik haar nooit meer mijn huis uit.

IK HEB ZELF de woning weer nodig voor dringend-eigen-gebruik.

Kan iemand me advies geven, want ik weet het niet meer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 okt 2007 10:37

‘het huis wordt officieel dan van mij’ houdt in dat zij er vanaf dan in woont ‘zonder recht of titel’,tenzij de scheidingsakte anders zou luiden.Zie die akte zorgvuldig na.

Bewoont zij uw huis ‘zonder recht of titel’,maan haar dan aangetekend aan het huis te verlaten binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn.

Geeft zij hieraan geen afdoende en tijdig gevolg,vorder dan haar ‘uithuiszetting’ bij de vrederechter,overeenkomstig art.1344bis e.v. Gerechtelijk Wetboek.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”