Ik zit in een vechtscheiding, mijn dochtertje werd toegewezen aan mijn ex, ik had slechts om de 2 weken haar voor een weekeinde (toen 6 maand oud)
Regeling ondertussen is dat ik haar 10 dagen per maand heb (nu 3 jaar oud)
De doorslag van de uitspraak is dat volgens onderzoek een kind best bij de moeder is en 1 vast hechtingspersoon heeft en niet steeds heen en weer tussen vaste personen.
Mijn ex echter werkt niet (gaat 1/2 dag per week naar school voor Nederlands) maar stak mijn dochtertje bijna constant in de opvang (ondertussen gaat het kind naar school en laat mijn ex haar ook in naschoolse opvang (lees: te lui om zelf voor te zorgen)
Na maanden zoeken ben ik te weet gekomen dat mijn dochtertje in de opvang zat via Solidariteit vh gezin (deze informatie kon ik bekomen door de sociale onderzoekster)
Ik nam contact op met SVHG en vroeg waar en wanneer mijn dochtertje in de opvang zat, deze informatie kreeg ik niet.
Ik maakte een afspraak en ging langs, ook gaf ik door dat mijn dochtertje ziek is en dat de mama dit achterhoudt, nog steeds kreeg ik de informatie niet.
Ik maakte toen een afspraak met de directrice, deze wilde mij ook de informatie niet doorgeven, ik gaf ook door dat mijn dochtertje al meer dan 1 jaar ziek was (pan sinusitis, keelinfecties, vocht achter oren, enz...). Directrice wou mij ook de informatie niet geven, ze nam de informatie over ivm de gezondheid
Uiteindelijk na maanden kon ik via een vriend van mij bij de algemene directeur terecht, deze vertelde mij dat er fouten gemaakt werden en dat ik deze informatie diende te krijgen. Ik heb dan schriftelijk doorgekregen hoeveel dagen mijn dochtertje in de opvang zat, ook dat ze steeds "verkouden" was en in de brief staat ook dat ze contact opgenomen hadden met vertrouwenscentrum omdat ze twijfels hadden over de zorgen van de mama...
Solidariteit vh gezin heeft informatie achtergehouden waardoor ik een gemiste kans had in de rechtbank, ik kon niet aantonen dat in tegenstelling van vonnis rechter, het kind eigenlijk niet bij de mama was, dat het kind contant heen en weer ging tussen verschillende personen. Dat het kind ziek was en dat ze zelfs contact opgenomen hadden met vertrouwenscentrum.
Ik wil eigenlijk procederen tegen Solidariteit vh gezin omdat ik door hen een gemiste kans had, tot heden heb ik een barslechte regeling ivm mijn dochtertje, ik ben financieel gekraakt (18.500 euro tot hiertoe, er is nog deurwaarder die 6000 eist en moet nog 1000 eu aan de advocaat) Ook heb ik mijn bedrijf volledig verwaarloosd (viel terug van omzet van 270.000eu naar omzet van nauwelijks 50.000eu)
Wat is de kans in de rechtbank? (ik heb zwart op wit in officieel schrijven dat ze de fout gemaakt hebben)
Wat is de kans op schadevergoeding? Welke schade vergoeding is mogelijk (heb emotioneel geleden en financieel, ook mijn dochtertje heeft onnodig pijn moeten lijden omdat ze alles negeerden!
Is er een mogelijkheid om de zaak te verdedigen op basis van percentage (ben financieel diep terecht gekomen, waar ik nu stilaan aan het uitraken ben maar moet momenteel zeer hard opletten met onkosten en kan mij eigenlijk momenteel geen extra onkosten veroorloven) (inkomsten vielen weg gedurende 2 jaar en kosten liepen hoog op + daarnaast mijn vaste kosten)
+ eigenlijk zou solidariteit vh gezin zelfs geen opvang mogen aanvaarden zonder mijn toestemming (is wat mij verteld werd, dat ze eigenlijk volgens de juiste manier van werken, eigenlijk een handtekening van beide ouders nodig hebben)
Ik wil dit niet zo laten, daar solidariteit gezorgd heeft dat ik een oneerlijk proces kreeg en dat mijn dochtertje nodeloos geleden heeft. Ook wil ik hiermee een statement dat mij mogelijks verder kan helpen in de strijd dat ik moet leveren ivm mijn dochtertje. Ik heb 5 jaar om te procederen maar hoop bij een positief vonnis dat dit helpt om te gebruiken.
Ik hoor graag als iemand mij een raadsman kan aanraden die dit op % wil doen, voor zover ik weet zou dit eigenlijk niet mogen in België maar ik weet dat het mogelijk is.
Ik hoop op spoedig advies
Mvg